Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skåne Slalom Cup, Förvarning Lördag 13 Juni – Klagshamn

• klang

Medlem
    13 juni, 2009 vid 23:51

Är nästan klar med resultat tabellen, men det kan finnas någon felaktighet som jag skulle vilja kolla upp… för säkerhetsskull.

1. Glenn, vilka placeringar fick du i heat3-4? Har inget rapporterat på dig, körde du utan segelsiffror?
    2. Jonas/Ulf, vilka placeringar fick ni i heat4 (trodde att Jonas blev 3:a?)
    3. Thomas Althin, körde du inte heat3-4-5?

• petter_f

Medlem
    14 juni, 2009 vid 07:33

1. Var det Glenn som hade nummer 117 men på segel 711?
    2-3. Andra får svara på det.

• klang

Medlem
    14 juni, 2009 vid 08:43
    Petter_F;553154 wrote:
    1. Var det Glenn som hade nummer 117 men på segel 711?
    2-3. Andra får svara på det.

ahhh… nu faller bitarna på plats… det var inte Uffe utan Glenn som plockade de fina platserna i heat 4 och 5. Glenn har 711 och Uffe har 117… tack Petter

• klang

Medlem
    14 juni, 2009 vid 09:28

Så, resultat hittar ni här [url] http://www.vindgripen.org [/url] under RESULTAT alternativt direktlänk till resultattabell här http://www.vindgripen.org/results/PreliminaryResultDay1.htm

• joth

Medlem
    14 juni, 2009 vid 18:14

Tack Robban o alla andra. Jag seglade inte så bra som jag hoppats och får skylla på lite för lite vind främst i de första heaten. Inte lätt att hävda sig med 6.5 och 87:a när de flesta körde över 7.2kvm segel och badbryggor. Svårt att komma iväg efter gipparna. Men annars en juste dag med kul fighter vid bojarna.

Kan tycka att det där med tärning e lite knasigt men vad gör man inte för att få folk att ställa upp som funktionärer.

• klang

Medlem
    14 juni, 2009 vid 20:45
    joth;553232 wrote:
    Tack Robban o alla andra. Jag seglade inte så bra som jag hoppats och får skylla på lite för lite vind främst i de första heaten. Inte lätt att hävda sig med 6.5 och 87:a när de flesta körde över 7.2kvm segel och badbryggor. Svårt att komma iväg efter gipparna. Men annars en juste dag med kul fighter vid bojarna.

Jag tackar för mina och de andra vägnar. Väldigt kul att slalomtävlingen blev så uppskattad.

Allt måste vara lastat när man åker till tävling, du får köpa större bil. Man bör rigga rubbet tills skepparmötet så att man snabbt kan byta upp/ner sina prylar mellan heat:en. Jag åker hellre totalt överriggad runt i banan än underriggad, därför är det ju alltid bättre att gå ut överriggad även om det gör att man blir lite långsammare när det tutar i… dessutom bör man satsa på en stor bräda när banan är kort så att man kommer iväg vid start och efter gipp.

joth;553232 wrote:
    Kan tycka att det där med tärning e lite knasigt men vad gör man inte för att få folk att ställa upp som funktionärer.

Jo, lite knasigt är det alltid, men det är ännu knasigare att behöva sitta i en båt istället för att vindsurfa… det är tok-knasigt… Tanken är att alla skall sitta en runda i båten, så snart är det din tur att rulla tärning Jonas :)… Jag, Petter,Putte har gjort vårt pass hoppas vi… Samtidigt tror jag att tärningsrullandet ger det hela lite charm, det är ju trots allt inte blodigt allvar… grrrrr…

• joth

Medlem
    15 juni, 2009 vid 07:12

Wanna see the movie Robban… Fick du av linsskyddet vid någon start?

Jo, en fete bräda hade nog varit bra. Får se vad budgeten tillåter till nästa säsong. Detta året är nog kört 🙁

Vadå större bil? Min Yaris e väl rymlig! Hade 2 brädor , 3 segel, master bommar etc etc.. i Bilen och kunde ändå se ut på vänster sidan. Jag bara inbillade mig att det skulle räcka med mindre prylar. Skall inte göra det igen…

• jester

Medlem
    15 juni, 2009 vid 07:22
    Quote:
    i Bilen och kunde ändå se ut på vänster sidan.

Den stora frågan är hur mycket du såg åt höger… 🙂

• kapten-k

Medlem
    15 juni, 2009 vid 09:00
    joth;553307 wrote:

Jo, en fete bräda hade nog varit bra. Får se vad budgeten tillåter till nästa säsong. Detta året är nog kört 🙁

Vadå större bil? Min Yaris e väl rymlig! Hade 2 brädor , 3 segel, master bommar etc etc.. i Bilen och kunde ändå se ut på vänster sidan. Jag bara inbillade mig att det skulle räcka med mindre prylar. Skall inte göra det igen…

Du skulle ju haft kossan och 7.5 med dig.

• tobhed

Medlem
    15 juni, 2009 vid 11:41

Jag körde 90 liter & 7,0, men det var väl tur i just det heatet jag körde att det inte var några större vindluckor men visst är det lite krångliga att komma iväg efter gippen.

• joth

Medlem
    15 juni, 2009 vid 12:56
    Jester;553308 wrote:
    Den stora frågan är hur mycket du såg åt höger… 🙂

Messer…. 😉

Klart det var dit jag såg utmärkt.

• joth

Medlem
    15 juni, 2009 vid 12:59
    Kapten K;553328 wrote:
    Du skulle ju haft kossan och 7.5 med dig.

Har ingen stor bräda längre, men 7.5:an hade nog hjälpt till i alla fall.

• klang

Medlem
    24 juni, 2009 vid 09:09
    joth;553307 wrote:

Så… nu har jag lagt upp en liten film snutt… den är rätt kass och jag gissar att det är endast deltagarna själva som kan ha någon behållning av den… om ens det ;)…

Se http://www.vindgripen.org, under Resultat

Jag har tagit råmatrialet, slängt bort film med linsskydd på, lagt på lite musik. Tada…
    Endast heat 1-2 (då vi/jag filmade…)

• kapten-k

Medlem
    24 juni, 2009 vid 11:19
    Klang;555051 wrote:
    Så… nu har jag lagt upp en liten film snutt.

Oj vad kul! FILM Från slalom i SVERIGE!!
    Nu kollar jag på den… HAHAHA vem är tönten i den kromade krukan som inte kan gippa….
    Vänta lite… det är ju jag! 🙁

Klang… Hur länge skall den här ligga ute?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skåne Slalom Cup, Förvarning Lördag 13 Juni – Klagshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.