Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skåne Slalom Cup, Lördag 16 Maj, förvarning

• Skåne Slalom Cup, Lördag 16 Maj, förvarning

Publicerad av klang på 12 maj, 2009 vid 20:40

Vindprognosen för helgen ser lovande ut och med lite tur kan vi köra den första deltävlingen i Klagshamn lördagen den 16 Maj. Vi återkommer med mer information under torsdag/fredag.

Preliminärt ser agendan ut som följande:

12.00 Funktionärer lägger ut bana
    13.30 Registrering + Skepparmöte
    14.00 Första möjliga start
    16.00 Sista start

Om möjligt försöker vi köra 5 heat.

Om det är någon som är intresserad av att fota eller filma så får ni gärna följa med ut i följebåten. (Alla foton/film skall kunna publiseras på vindgripens hemsida utan kostnad.)

1.) Se till att ni har era segelnummer tydliga i era segel
    2.) Spara inte några frågor till skepparmötet som ni vet redan nu, skicka ett e-mail direkt.
    3.) Vi kommer att försöka göra vattenstart proceduren 4.15, 4, 3, 1, 0 (min), så det är hög tid att leta fram “klockan”

Mer information finns på vindgripens hemsida (se länk nedan)

Ni som inte redan är registrerade gör detta så fort som möjligt på http://www.vindgripen.org

klang svarade 15 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • jester

Medlem
    12 maj, 2009 vid 20:49
    Quote:
    3.) Vi kommer att försöka göra vattenstart proceduren 4.15, 4, 3, 1, 0 (min), så det är hög tid att leta fram “klockan”

Finns en nedräkningsklocka i GT31…

• klang

Medlem
    12 maj, 2009 vid 22:02
    Jester;546272 wrote:
    Finns en nedräkningsklocka i GT31…

Det var som tusan, det visste jag faktiskt inte, mycket användbart. Jag har ju bara en “halv-display” så jag har lite svårt att orientera mig, var hittar man denna nerräkningsfunktion?

• jester

Medlem
    13 maj, 2009 vid 06:12

Den ligger i menyn som ligger före Speed-menyn. Minns dock itne vad den heter..

• glader

Medlem
    13 maj, 2009 vid 06:33

Är tävlingen öppen för före detta skåningar också (om prognosen ser bra ut och jag lyckas pussla ihop det hemmavid)?

Haur do sitt Malmo haur do sitt varden!
    Hoppsan det där dök bara upp helt spontant.

Ja du ser Klang, hjärtat klappar fortfarande för Skåne… please … please …

• badjanne

Medlem
    13 maj, 2009 vid 08:04
    glader;546311 wrote:
    Är tävlingen öppen för före detta skåningar också (om prognosen ser bra ut och jag lyckas pussla ihop det hemmavid)?

Haur do sitt Malmo haur do sitt varden!
    Hoppsan det där dök bara upp helt spontant.

Ja du ser Klang, hjärtat klappar fortfarande för Skåne… please … please …

Du får låna min T-shirt så tror alla du är local!:laugh:
    Kommer ni många från GBG?

• glader

Medlem
    13 maj, 2009 vid 09:22

Ha ha ha. Underbar bild! Jag hade stavat fel! Då är jag väl diskad ändå.

Inte kollat med någon annan härifrån, men det är väl som vanligt vallfärd på god prognos. Tidigt att säga något om prognos ännu, men det ser ut som om möjligen vårt fina NordOst-ställe Sillvik skulle kunna permiärköras för i år. Det kanske kan bli konkurrens.

• tobhed

Medlem
    13 maj, 2009 vid 11:04

Jag kommer att speeda hela helgen, kommer att försöka köra in mig på min nya Carbon Art 47 som jag ännu aldrig har seglat på. Ingen slalom för min del alltså…

• klang

Medlem
    13 maj, 2009 vid 14:58

Alla är välkomna till Skåne cuppen i Slalom, grejen är väl främst att alla del tävlingar körs i skåne. Men det är möjligt att vi kör dialekt-test på vissa för att begränsa konkuransen.

Jag tror att vi även skall utlysa SWE Speed SYD för helgen , kanske både lör/sön i Klagshamn. Gissar att det blir rätt mycket tid över att köra speed när vi har kört våra slalom heat.

• klang

Medlem
    13 maj, 2009 vid 14:59
    tobhed;546368 wrote:
    Jag kommer att speeda hela helgen, kommer att försöka köra in mig på min nya Carbon Art 47 som jag ännu aldrig har seglat på. Ingen slalom för min del alltså…

Chhhhhicken…

• klang

Medlem
    15 maj, 2009 vid 09:06

Vi kör som planerat, även om vinden droppar på eftermiddagen, vi får helt enkelt hoppas på bris och trumpeter.

Se till att komma i god tid till registreringen, den är mellan 13.00-13.30, men jag vill helst inte ha en lång ringlande kö 13.20.

Det kostart 60kr att vara med på deltävlingen, dessa pengar går till soppa och nya ankare/bojar som vi tänkt sätta ut permanent. Ta gärna med jämna pengar!

Kolla gärna igenom startförfarandet på http://www.vindgripen.org så att det sitter i ryggen. Om ni inte kan basic “väjningsregler” så slå en liten titt på dessa också

Nu kör vi så att det ryker

• mackee

Medlem
    16 maj, 2009 vid 05:11

Blir det någon vind idag eller???

• klang

Medlem
    16 maj, 2009 vid 05:45

Det är inget dröm scenrio direkt… DMI/FRV har skrivit ner sina prognoser och det ser väl rätt tunt ut i eftermiddag då vi planerat slalom cuppen. Det är inte mycket att göra åt saken, vi kommer att ha skepparmöte på utsatt tid, och vi kommer att lägga ut banan såvida det inte är helpunka redan vi 12-tiden.

Personligen så gissar jag på att vinden kommer att ligga mellan 5-8m/s, men det är min högst personliga gissning… så var barmhärtig om du åker från småland och det är 0 m/s.

• mackee

Medlem
    16 maj, 2009 vid 06:05

jag stannar hemma.proggen ser ju rätt kass ut

• surfan

Medlem
    16 maj, 2009 vid 06:54
    mackee;547063 wrote:
    jag stannar hemma.proggen ser ju rätt kass ut

Jag gör det samma, vi får hoppas på en annan dag!:mad2:

• jester

Medlem
    16 maj, 2009 vid 07:40

Märkligt… Jag som är upptagen hela helgen… Yeye, försökte ge er vind iaf!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skåne Slalom Cup, Lördag 16 Maj, förvarning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.