Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skåneserien i Formula, Sista deltävling, Lördag

Taggad: 

• Skåneserien i Formula, Sista deltävling, Lördag

Publicerad av dala på 3 oktober, 2003 vid 06:29

Skåneserien i Formula, Sista deltävling, Lördag 4/10
    Välkomna till Hässleholm, Finjasjön nu på Lördag

Pronosen ser lovande ut för första gången i år. De 4 tidigare tävlingar har inte kunnat genomföras på grund av för lite vind. Så vinnaren i morgon är vinnare av hela skåneserien.

Rorsman och anmälan 11:00
    Första start 12:00
    Anmälan 100:-
    Junior 60:-
    4 seglingar planeras om vinden tillåter.

dala svarade 21 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 08:33

Låter lockande -ser ju ut att bli bra med vind.
    Har ni någon vägbeskrivning (hittar nog till Finjasjön men var där).
    Kommer det något folk ?

Marcus

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 10:54

LÅter kalaskul, men en annan ligger med förkylning samt att vi har KM i helgen! Stort tack i alla fall till de som fixar sådana här tävlingar!
    /Wille

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 11:20

Jag åker nog om det blir vind, några deltagare samt att jag hittar dit.

Har någon vägbeskrivning?

Mvh
    Peter Davidson

• dala

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 13:14

Surfklubben ligger söder om Hässleholm. Följ skyltning mot centrum och sedan mot Malmö. Sjön kommer på höger sida innan man kör på vägen till Malmö.
    Klubbhuset ligger 150 m norr om stora badstranden. Se bif bild på klubbhus.

Hittar ni inte ring. mig 070-5706896
    // Dala //

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2003 vid 19:16

Kul tävlingsform. Avslappnad atmosfär – men adrenalinet flödar ändå i starten.
    Hoppas på mer vind nästa år.

Marcus

• dala

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 07:51

Lördag 4/10
    Vindutsikterna var lovande med V 7-10 vid kusten och 5-8 m/s inne över skåne.
    10 st glada seglare samlades vid elva för skepparmöte. Men som vanligt ville inte vinden sammarbeta. Istället blev det korvgrillning och historier från Peter Davidsson om hur det var i Världscupen på den gamla goda tiden.

På eftermiddagen kom det sen lite vind och vi lyckades genomföra två race men med väldigt byig vind, så vi kunde inte godkänna racen utan det blev som funrace. Vann gjorde Marcus Rickardsson SWE-30 som var hetast i starterna och lyckades navigera rätt mellan byarna, följd av Ulf SWE-141 och Peter SWE-119.

Sen blev det utlottnig av priser.

• dala

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 07:53

I väntan på vind kan man ju alltid rigga upp alla segel för säkerhets skull om det skulle komma +10 m/s

• dala

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 07:54

Peter på väg ut.

• dala

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 07:55

Ulf planar iväg ut till start.

• dala

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 08:02

Var ute och testade lite innan de andra kom ut ochjag plande nästan hela tiden. Övriga på stranden undrade hur jag kunde plana när det var i princip vindstilla.
    Det var det stora seglet som gällde. men 12.5 är lite stort för mina 68 kg så när byarna gick över 5 m/s så var jag tvungen att byta ner till 10.9.

Men att plana tidigt hjhälper inte när man startar dåligt och lyckas missa samtliga byar när väl racet var igång.

• dala

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 08:03

inför starten

• dala

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 08:04

Ulf och Peter i hård fight om andra placeringen.

• dala

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 08:05

Prisutdelning

Tack Robin och Birger för bra arrangemang.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skåneserien i Formula, Sista deltävling, Lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.