Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skånesurf augusti??

• Skånesurf augusti??

Publicerad av johanc på 21 juli, 2006 vid 07:46

Tja!!

Är en rätt Hagabunden kalmarsurfare. Ska ner till skåne (liten stuga öster om ystad) från v 31 och en vecka framåt. Brukar det vara idé att ta med sig brädan? I så fall, vilken av dem? Freeride kitet (123l och 5.7-6.9) eller vågkitet (90l och 4.7-5.7). Jag vet att detta är en oerhört generell fråga men det känns som att man skulle vilja veta oddsen för några justa dagar på vattnet innan man lägger på hela kitet på en redan överlastad bil….

Undrar

JohanC

Oregistrerad svarade 18 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • basse

Medlem
    21 juli, 2006 vid 08:01

Tar du inte med något kommer det absolut blåsa!! Den gamle Murphy är framme nästan jämt. Har slutat lämna något hemma sedan flera 6.0 dagar slutat i att polare kör 4.2 och jag står på stranden.

Ta med allt så finns det iaf en möjlighet, lämnar du grejjorna får du absolut inte surfa!

• el_duderino

Medlem
    21 juli, 2006 vid 08:01

Vecka 31 skulle jag räkna som högsommar –> Inga vidare vindar, riktning varierar från dag till dag, styrkan är inget att tala om osv….
    Men klart, man kan ha flyt…. men jag skulle inte räkna med något

• el_duderino

Medlem
    21 juli, 2006 vid 08:03

Men som Basse skriver, Murphys lag gör sig som oftast gällande.

Vi brukar köra med våran Jinx teori som går ut på att vid varje surf (eller tilltänkt surf) så är det någon som är Jinxad och måste därför lämna platsen innan det blir riktigt bra (inte så ofta någon vill lämna, men om någon ger upp och drar hem så kommer ju garanterat vinden, det vet alla surfare!).
    Så om du kan ”offra” dig och inte ta med några prylar så kanske vinden kommer!

😉

• Oregistrerad

Gäst
    21 juli, 2006 vid 23:15
    JohanC wrote:
    Tja!!

Är en rätt Hagabunden kalmarsurfare. Ska ner till skåne (liten stuga öster om ystad) från v 31 och en vecka framåt. Brukar det vara idé att ta med sig brädan? I så fall, vilken av dem? Freeride kitet (123l och 5.7-6.9) eller vågkitet (90l och 4.7-5.7). Jag vet att detta är en oerhört generell fråga men det känns som att man skulle vilja veta oddsen för några justa dagar på vattnet innan man lägger på hela kitet på en redan överlastad bil….

Undrar

JohanC
    Du kan ju banta kitet. Ta med dig två brädor och tre segel 6,9 5,7 och 4,7 kan funka och du täcker upp det mesta.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA