Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › Skånska SOPPSLEVS mästerskapen
-
Låter bra. Ska se om Cecilia kan tänka sig ta på sig ett par skrillor m segel.
-
Hej
Idag var Putte, Patrik och Rickard och testade Fjällfotasjön. Den var väl åkbar.
Windfinder Sturup ger oxå en bra vindprognos ca 10 m/s.
DÄRFÖR kör vi söndagens soppslevstävling:
VEM SLÅR PUTTE-67?
på FJÄLLFOTASJÖNSkepparmöte 12.00 i vassen som vanligt.
-
Vilka segel ska man ta med sig? Jag tar samma storlek som Putte tror jag. Om jag hinner så tar jag med mig en 3 skensbrädprototyp (is that a word?). Looks like crap but if I’m lucky will get me moving.
-
@Petter_F 528194 wrote:
Vilka segel ska man ta med sig? Jag tar samma storlek som Putte tror jag. Om jag hinner så tar jag med mig en 3 skensbrädprototyp (is that a word?). Looks like crap but if I’m lucky will get me moving.
Dra bort 1 m2 från vad du brukar använda i 10m/s
-
Kul initiativ Janne, det var riktigt skoj med lite race! Synd att jag bara hann vara med på de två sista loppen.
/Pontus -
Idag blev det hårdkörning. Med lite snö i luften och en rejält byig ost vind på 3-10 m/s så var det lite svåråkt så att säga. Stor uppslutning med 10 man på startlinjen. Klassisk 8-slalom med två varv. Stillastående start efter placering med bäst placerade från racet innan hamnade i sämsta positionen längst nere i lä.
Det blev fyra riktigt bra race. Två inna fika. Otroligt kul,:smile: men fysiskt påfrestande:tongue: då det inte finns något viloläge utan det gällde bara att ge full gas hela tiden. Att kroka i är inte att tänka på.
Att gippa är en historia i sig, det fanns lika många stilar, varianter som det fanns seglare på isen. Men på något sätt kom alla runt.
Hur kul som helst, kan rekomenderas till alla som är slalom sugna. Men välj långfärds skridskor med stadiga skor, det vinglar rejält med hockey skrillor.
Janne har resultaten så de kommer väl upp snart.
Men jag kan ju hinta med att jag hade bra glid och rätt segelstorlek
-
Enormt härliga bilder! Men ack så suktande att se för en stackars stockholmare efter en stiltjehelg.
Keep on sleving!
-
Med trasig axel och ischias fick jag äran att vara tävlingsledare och fotograf.
Här kommer resultaten:Soppslevstävling Fjällfotasjön 2009-02-01
-
Tack Janne för en kanondag! Superbilder också.
Åhhhh, vad det gör ont nu.
-
Sen kan man ju utveckla soppslevsinfästningen lite.
Undrar just om vi får se sånt här i surfaffärerna till nästa år? -
Badjanne;528329 wrote:Med trasig axel och ischias fick jag äran att vara tävlingsledare och fotograf.
Här kommer resultaten:Soppslevstävling Fjällfotasjön 2009-02-01
Instämmer till fullo. Fina bilder ,kul surfing, trevligt sällskao . Ja vad kann mer önska!
-
Såg att det filmades en del under racen, kommer något resultat av det upp här?
Logga in för att svara.