Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skaplig vind prognos imorgon, Björlnanda??
-
Skaplig vind prognos imorgon, Björlnanda??
Posted by Knatte on 16 juli, 2006 at 15:06Prognosen lovar ju lite vind inför morgondagen och speciellt eftermiddagen kan ju bli surfbar:smile: Någon som har planer på att surfa i Björlanda i så fall ??
Funderar själv skarpt på att ta mig dit, om bara prognosen blir bra…[IMG]http://www.dmi.dk/dmi/cmssejlerskagerrakvind_8[/IMG]
ola_p replied 18 years, 5 months ago 11 Members · 38 Replies -
38 Replies
-
Har inga planer på det, men det kan ju bli en plan efter nästa uppdatering, for sure!
-
Gött, se nu fan till att försöka vara i Beerlanda lite tidigare, haha! för det är väll dit du drar tjockis?
DMi ser ju helt ok ut för eftermiddagen/kvällen!SMHi ser inte heller fel ut:
2. Nidingen-Måseskär:
Måndag förmiddag: Väst, 5-9 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 20%
Måndag eftermiddag: Väst, 5-9 m/s ökande till 11 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 40%
Måndag kväll: Väst, 9-13 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 90%
Natten till Tisdag: Väst, 7-11 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 40%3. Måseskär-Nordkoster:
Måndag förmiddag: Mellan väst och sydväst, 9-13 m/s.
Måndag eftermiddag: Mellan sydväst och väst, 10-14 m/s.
Måndag kväll: Väst, 9-13 m/s.
Natten till Tisdag: Väst vridande till nord, 7-11 m/s och avtagande.
Sannolikhet 10 m/s*: 15%Kanske tjuvkil kan funka..lite högre upp.
-
Runt 17 tiden borde jag sladda in vilketfall, när kommer du? 22?
-
jOHNjRAMBO wrote:Runt 17 tiden borde jag sladda in vilketfall, när kommer du? 22?
Haha, nä räkna med mig vid 17 snåret också.
-
Knatte
Guest17 juli, 2006 at 09:35Min tanke är att dyka upp efter inmundigande av lunchen, så mellan kl 13-14.00 hoppas jag launcha Björlanda. Men jag går i vid hamnen, så jag lär väl inte se er ändå:smile:
-
ya man, see jo där sukker o jag hoppas att du har med en go kepa!
Om du klarar mandomsprovet Knatte, o surfa tills klockan 17-18 tiden lär du få se oss i farleden, wihoooo fan va sugen jag e nu!!!!
-
jOHNjRAMBO wrote:Runt 17 tiden borde jag sladda in vilketfall, när kommer du? 22?
17tiden??? Va fan ska du göra på vägen då?? Sova eller?? Jaja, jag sladdar in strax efter 16…
ses där suckers! -
jOHNjRAMBO wrote:ya man, see jo där sukker o jag hoppas att du har med en go kepa!
Om du klarar mandomsprovet Knatte, o surfa tills klockan 17-18 tiden lär du få se oss i farleden, wihoooo fan va sugen jag e nu!!!!
Lite feta döskalleklibbor är det enda jag kan uppbringa… kan kanske fixa en kepa i veckan!
-
Döskalle klibbor tackar man inte nej till, men kepan slår ju dem, looking forward till att få bära en sådan tuffig keps, haha.
Jo Tdk, jag skall först hem o ta en ronk, sen byta bil.
Vissa slutar ju för fan 1600!!! suuuuuuuuuucker -
Både DMI och SMHI (båtvädret+) lovar ju bättre och bättre… stadiga 12 m/s rak väst mellan 19 och 22 enligt smhi!
Ber man mig snällt så kan jag rigga upp ett extra segel att prova…
-
*Gaaaaaaaahhhh* Jag tror inte det är sant att jag missar en sån här dag, strong västan en solig sommardag i B-landa är bara så bra!! Kommer Jenny också? Hade varit kul att ses..
-
Kris wrote:*Gaaaaaaaahhhh* Jag tror inte det är sant att jag missar en sån här dag, strong västan en solig sommardag i B-landa är bara så bra!! Kommer Jenny också? Hade varit kul att ses..
Hon är i polandet denna vecka, men jag ska segla för er alla idag!!
Log in to reply.