Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skate board med segel

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2001 vid 18:37

Det går jättebra..brukade köra med en gammaldags skate (singletip?) med ett gammalt 4.0, funkade svinbra!!!

• peter-andersson

Medlem
    27 september, 2001 vid 18:51

det funkar på longboard, men sätt mastfoten så långt fram det går.

• fjant

Medlem
    27 september, 2001 vid 18:56

Byt ut hjulen mot små skenor och kör på isen i vinter. coolt!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2001 vid 19:48

.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2001 vid 21:27

Fråga Lund, varför ska masten sitta så långt fram som möjligt? Har sett att de gör det.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2001 vid 21:29

Bara en fråga till, brukar hemmbyggena ha någon broms, eller kastar man sig elegant ner på asfalten när det går för fort?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2001 vid 22:02

Samma här….Jag har också kört med en gammal hederlig skateboard
    och en 4.0:a. Det fungerade perfekt i lättare vindar. Jag vågade aldrig
    testa någon hårdvindskörning jag var väl feg, det vore kul att höra hur det
    går för dig med dina expriment….
    Kör hårt !
    /
    mike

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2001 vid 06:00

Jag har flera gånger testade ett Simmer 7,5 FreeRace + skateboard på några 90-vägar.

Det går utmärkt.

Problemet är att om man kommer till den minsta nedförsbakcke och det blåser ca
    > 7-8 m/s är att det är förbannat svårt att stanna. Den enda chans man har är diket och om man möter bilar, så hellre det.

En klart cool känsla.

Fast ingeting slår att i kuling-storm segla snett uppför ett inte allt för brant fjäll i Härjedalen med en 6.7:an och snow-surfboard med skidor under.

Den ultimata trippen
    (Finns på video.)

Mvh / Anonym

• ola-h

Medlem
    28 september, 2001 vid 06:07

Nej, det är bara att bulta fast mastfoten strax framför främre hjulparen. Någon broms behövs inte. Det är dock en bra ide att hålla till på en någorlunda stor yta.

Skatesurf är kul och dessutom bra träning för vindsurfingen. Speciellt är det ett bra sätt att lära sig jippa radikalt, slå runt seglet innan man flyttar fötterna, bom-till-bom-jipp etc.
    En annan skoj grej som år lite svårare på vattnet är fyrdubbla 360 etc. Farten blir lätt rätt hög. När jag höll på, för 10-12 år sedan, hände det ofta att man seglade om mopeder.

Ett segel runt 4.5 brukar vara lagom.

Ola H.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2001 vid 06:20

Jag funderar åp att kanske bygga en egen longboard eller nåt och sätta på ett segel mest för att se om det funkar vilkne är då den ultimata längden på bräda?

• fredrik-b

Medlem
    28 september, 2001 vid 10:39

ska du bromsa så skota ut tokmycket så du får lite backvind av fartvinden, eller höjda mot vindögat och skota ut,…funkar hur bra som helst…
    Lycka till!

wink.gifFredrik B S43wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2001 vid 12:35

Vad för bräda har du ??

• wisco

Medlem
    28 september, 2001 vid 13:28

det ska den inte: 1. man bör ha lite plats så man kan skutta runt framför masten om man t.ex vill slå. 2. har man den längst fram så trycker den ner nosen så att så fort du släpper brädan så kommer bakre delen av brädan att stegra, himla störigt.
    Men sätt den ändå rätt långt fram för mer bekvämlighet när man bara kör rakt fram. att ha den precis framför främre trucken är lagom, då finns det tillräckligt med plats att sätta en fot framför för att trycka till och trixa runt brädan på ett stiligt sätt =).

• wisco

Medlem
    28 september, 2001 vid 13:31

att bromsa är väldigt enkelt, det är bara att skota ut förbi vindögat och trycka seglet vidare lite mot vinden, en mycket effektiv broms. för att trixa till det kan man samtidigt trixa runt brädan och börja segla på andra hållet på “fel” sida om seglet. lycka till! =)

• hesse

Medlem
    28 september, 2001 vid 14:14

Jag håller på att bygga en lite stabilare sak.
    Har tagit ett par skate truckar och slagit ut den gängade staven
    och bytt ut den mot en bredare så nu har jag 30 cm breda trucks. brädan är på gång.
    byggde en för några år sedan av en planka (modell längre) och trucks. funkade bra som fan.

hang loose!!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skate board med segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.