Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skateboard är oxå kul…

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    1 oktober, 2004 vid 18:56

a visst e det, så går de när man laddar dubblalooparsmirk.gif

• styret

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 20:31

hehe dubbeelloop var det va? har för mej jag ahr hört nått annat men vafan…
    men jag håller med dej. live hard die young. eller som nån ahr som signatur här på konfen, surf like there is no tomorow.

• philippos

Medlem
    2 oktober, 2004 vid 06:49

Aj aj aj, vilken akilleshäl. Tre inlägg efter varandra. Jag antar att jag blir tvungen att precis som du säger ”fylla i med lite teori” om det här ska bli begripligt.

Den som laddar feting på allt jämfört med den som inte, vid liknande förhållanden, behöver ju inte slå sig mer allvarligt förutsatt att man ”landar rätt”. Vatten är mjukt, brädor är hårda. Duktiga seglare blir oftast också bra på att behärska sina försök. Det finns säkert många duktiga seglare som aldrig brutit något men visst finns det också något som heter otur.

”Du kanske borde hålla igen lite och inse dina begränsningar…”
    Vilken oseriös replik. Här har jag verkligen tappat fokus. ROCK ON heter det ju, men det är som bekant fortfarande roligare att kunna surfa nästa dag samtidigt som man laddar stort från början.

• zehlertz

Medlem
    2 oktober, 2004 vid 16:53

Visst kan d vara roligare att få surfa dagen efter o inte missa en dag till.

Men har jag laddat helt galet mkt en dag… o d resulterat i att jag har flyttat fram mina spärrar… satt fler saker eller varit mkt närmare att sätta saker…så sitter jag MKT hellre på stranden dagen efter istället för att åka runt o klämma av en jipp medans dom laddar pushar, o allt annat runt omkring mig!

• bonasurf

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 07:22

Skateboard måste vara den sport där man kan skada sig mest i förhållande till hur små tricken kan vara.

Håller med er alla lite, men som philip… var inne på. Ska man hålla på och ladda så får man se till att göra det målinriktat och hålla kvar i grejjerna.
    Att krascha okontrollerat är nog ingen vinnande strategi om man ska bli duktig.

Otur mmm: Jag har skadat mig mycket mer när jag fegat än när jag sattsat fullt ut dock. Jag började köra mycket mer offensivt för några år sedan och har inte skadat mig sedan dess. Men alla kan ha otur inte minst om man håller på och laddar dubbla loopar som inte ens proffsen verkar kunna kontrollera. Ceballios slog eftervad jag förstod in skallbenet och har han problem så har nog de flesta det.

• s

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 08:36

Svar till:

”Du kanske borde hålla igen lite och inse dina begränsningar…”
    Vilken oseriös replik. Här har jag verkligen tappat fokus. ROCK ON heter det ju, men det är som bekant fortfarande roligare att kunna surfa nästa dag samtidigt som man laddar stort från början.

[/ QUOTE ]

Usch!!! Det citatet har jag hört många gånger! Då jag är ”lite äldre” än de flesta av er här, har utbildning, jobb, äger mitt eget boende, diskar min egen disk – och allt annat som förknippas med att vara vuxen får jag höra massa glåpord om att jag inte är seriös. Men det är jag – i mitt vindsurfande!!! Det andra är bara något nödvändigt runt mitt vindsurfande!

I år har jag tyvärr skadat mig lite för mycket och det har begränsat mina dagar på vattnet. Brutna revben och fingrarligament som gått av har gjort att jag inte kunnat segla (mina skador har kommit inom freestyle då jag krachat i grejerna).
    Annars så slår man sig otroligt lite i vindsurfing!
    Jag hade ett fem år långt uppehåll från vindsurfing då jag åkte snowboard på ”heltid” (jag bodde i Riksgränsen och Åre och hade över 100dagar om året på bräda). Inom snowboard kan man slå sig ordentligt! Jag pajade axlar, knän, fotleder. Bröt revben. Slog i skallen. Slog mig så mycket att jag spydde i backen…
    Då jag började surfa igen 1998 så upptäkte jag hur otroligt lite man slår sig i vindsurfing. 1999 gjorde jag min första framåtloop och sedan har det rullat på… Bara man inte blir för ivrig och överroterar tricken så man landar i prylarna så är det ju soft! Att landa i vatten kan i och för sig smälla ordentligt också, jag såg stjärnor förra måndagen då jag hoppade av överroterade cheeserolls – men det går ju över efter ett par minuter.

Ladda fett! Det är roligare då!

/Staffan

• voodoo

Medlem
    7 oktober, 2004 vid 08:00

det här gör säkert också rätt ont… http://progressive.stream.aol.com/time/gl/skate/videos/2004/jun/mcneal_dl.mov
    vatten kanske inte är så farligt hårt trots allt wink.gif

• bonasurf

Medlem
    7 oktober, 2004 vid 08:40

Äh vad sjukt ont de måste ha de där skateboardarna.
    Nej vi har det bra vi med vatten som underlag.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skateboard är oxå kul…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.