Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skavsår på stortån…nästan

• skavsår på stortån…nästan

Publicerad av mattap på 14 juli, 2005 vid 10:37

Här kommer ett I-lands problem! tongue.gif

Efter surfet igår med min JP med orginal stroppar fick jag feta skavsår uppe på bägge ”knölarna” som sitter bakom stortån, alltså på själva foten. Har inte kännt nåt liknade efter att jag kört med min starboard!

Frågan är, är det dåliga stroppar eller hade jag dem spända för hårt/löst? Lilltån sticker ut på andra sidan, det är väl så det ska vara eller? kanske ska pänna upp dem lite så man får in hela foten? Nu när jag skriver det så låter det logiskt, hade dem nog för spända! Nån som har erfarenhet av liknade problem?

ola_p svarade 19 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • fluff

Medlem
    14 juli, 2005 vid 14:15

Det kan vara så att stroppen är för smal alt. för hård – precis som med skor finns det ju smala/breda skor och små/stora skor?

• callekuling

Medlem
    14 juli, 2005 vid 14:30

Tar emot att säga detta: Men det finns bara en lösning på problemet: Amputera stortårna grin.gif

En halvtimme kvar på jobbet och jag har olidligt tråkigt… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    14 juli, 2005 vid 16:55

Jag skulle nog testat att öppna upp dom något..
    Jag får personligen skavsår av kardborren på mina stropparn, men det är mot benet istället, så jag gissar att mina stroppar är åt det större hållet.. grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skavsår på stortån…nästan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.