Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › skellefteå
-
skellefteå
Publicerad av virre_bu på 8 augusti, 2003 vid 21:56Nu börjar jag känna mej ensam ute på vattnet…
Jag vet ju att det finns nån i skellefteå…
Snackade ju med en kille.. Vart är ni?jonty svarade 16 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
yeahh, jag tror de va er ja hjäpte å vända kiten hur går de?
-
Hur länge har ni hållt på…?
Ute på vattnet eller leker ni bara på land…?
Jag ska till byske på söndag..
Om det blåser så kanske jag ska kita… -
Förresten..
Då betyder det väll att det är 7 kitare i skellefteå…?!
Börjar bli mer och mer… 🙂 -
det är kul att se er å, jag är sugen på att köpa övrig utrustning, det kliar i fingrarna, synd bara att det har blåst så dåligt senaste dagarna!
-
det går bara fint, fast vi kör på land än så länge!
-
vi har bara hållit på i en vecka ungefär, en så länge kör vi bara på land men till sommarn ska vi köpa övrig utrustning, i vinter blir det snowboard och griller på havet!
-
är det bra vågsegling på nordost i byske eller andra
vindriktningar, min största existenstiella fråga
faktiskt, värt att köra 20 mil dit? eller? -
Tja Henning
hur går de med din åkning???
funkar de bra??? -
ÅK ALLDRIG I BOVIKEN!!!
LOVAR ER!!!
Efter ni testar där så vill ni bara bränna upp kiten…
Bara ett tips… -
Tjao jonkis! vem är du?
Det går bra! har fått åkt riktigt, riktigt mkt i sommar! inte så mkt på slutet dock p.g.a nordliga vindar! -
Tjena Kiters of Skellefte!
Jag har precis fått min utrustning (Cabrinha Co2 + lab rat) och är sugen på att träfa lite kite-kompisar i skellefte-området. Vart brukar ni hålla till? Jag är en gammal windsurfare från göteborg och har legat i apelviken säsongsvis med min wavebräda år ut och år in men eftersom norrland inte bjuder till med varken vågor eller stark vind så köpte jag mig en kite istället – jag behöver lite adrenalin emellanåt PM:a eller svara så kanske vi kan träffas – jag har inte provat kiten ännu så jag är ju tacksam för lite tips oxå!
/stef -
Ja vart kör ni i skellefteå? Jag har sökt bra stränder där men inte hittat någon, vart på “sktan” eller vad det hette, helt klart bästa stället hit tills.
-
Schtaaaaan heter det
Jag kan tänka mig utan att ha provat att det funkar u curjoviken (helt platt vatten) eller byske. Sen finns de en riktigt bra spot i Östanbäck just norr om stan om man vill ha vågor vid n-so (och inte är alltför rädd av sig – det finns lite stenar runt stranden.) Där går det att få side-shor om man hittar…
/Stef
Logga in för att svara.