Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skicka segel från Malmö till karlskrona?

• Skicka segel från Malmö till karlskrona?

Publicerad av fegler på 17 juni, 2004 vid 15:47

Är det nån därute som vet hur man skickar ett segel från Malmö till Karlskrona utan att bli skinnad?
    Bussgods verkar inte leverera på den rutten…

Alla tips mottages tacksamt!!

mr-oizo svarade 20 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • matsb

Medlem
    17 juni, 2004 vid 17:14

mors,
    Tror nog att svenska buss fixar din rutt
    se tur 31
    Malmö stockholm över karlskrona

mats

• fegler

Medlem
    17 juni, 2004 vid 17:28

Tack, för tipset! Verkar som om man kan skicka grejor med dem, via Bergkvara-buss.

• vinta_kestrel

Medlem
    18 juni, 2004 vid 06:39

Kolla även DHL! Jag vet att det kan låta motsägelsefullt att anlita en så pass ”dyr” firma, men faktum är att det är billigare att skicka ett segel från Ronneby-Göteborg med DHL (180:- inkl upphämt/utkörning) än att använda Bussgods (88:-+150kr för utkörning+150 för upphämtning). Ring och hör.

• basse

Medlem
    18 juni, 2004 vid 06:40

Där ser man… MEN DHL mosar sakerna!!! Iaf min mast.

• vinta_kestrel

Medlem
    18 juni, 2004 vid 07:47

Det gäller att vara noga att speca hur man vill få det fraktat… …samt hoppas att de följer det ;(
    Segel satte de AKTAS-lappar på, samt skrev att det skulle läggas på toppen av allt annat gods.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2004 vid 09:10

Hej,

Jag åker ofta mellan malmö-karlskrona. Jag kanske till och med känner den som ska ha seglet..:-)..(kanske). Jag tänkte att om det räcker med att det kommer fram nästa helg så kan jag ta det med mig. Jag bor i centrala malmö och det kan levereras till eller hämtas i centrala Kalles. Om detta verkar intressant så kan du ringa mitt mobil nummer 0739-587641.

MVH Hugo

• mr-oizo

Medlem
    19 juni, 2004 vid 07:17

Yo
    Far också mycket mellan malmö o karlskrona. Ska hem nu till midsommar, hade tänkt köra ngn gång under början på nästa vecka inga prob att ta med ett segel el två smile.gif slå en pling på 0733-124324
    //Andreas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA