Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skid- och snowboardbilder

• pjoter

Medlem
    28 november, 2004 vid 23:51

ok, då e du riktigt insnöad då! wink.gif
    -85, då kan det inte varit mkt med snowboarden i sverige inte. då åkte en annan sån tuff snowskate eller vad det kan ha hetat med ett snöre fäst i framkant å två stålfenor under.. hade knappt sett nån åka riktigt innan jag testade i början på 90 talet.

• patrikol

Medlem
    29 november, 2004 vid 00:11

Snöret var släppt men ja stålfenorna fanns men vi upptäckte att dom var mer ivägen än till hjälp så man tog av dom direkt när man fick brädan. Burton var märket och det finns visst kvar ännu om jag inte minns fel! wink.gif Man fick beställa direkt av Jack. När väl brädan kom så var det lagt på tull moms och frakt så den kostade dubbelt mot vad jag hade tänkt mig! Tjejen höllt på att döda mig!

Första tävlingen i Sverige var i Husqvarna/Jönköping jag var där och åkte men inte tillräckligt bra för att tävla det var dagen efter att Palme blev mördad så det glömmer man inte i första taget men kul att ha varit med ifrån början! Den första brädan jag såg var winterstick som visades i första nummret av åkaskidor om jag inte minns fel.

• wipeout

Medlem
    29 november, 2004 vid 08:14

Svar till:

-85, då kan det inte varit mkt med snowboarden i sverige inte.

[/ QUOTE ]I Chamonix kunde man hyra ombyggda monoskis som kallades ”Blanc-Surf” eller nåt – helv vansinnigt farliga – rena (själv-)mordvapnen. Benbrott vara bara tidsfråga när man körde på dem. -87 gick det att köpa GNU-brädor i Malmö. De var de enda brädorna som fanns utan plattbindning vad jag hittade då iaf. Men å andra sidan så var bindningen skålad över vaden och hade en FET plös över vristen så det var i princip som att stå i pjäxor.

• patrikol

Medlem
    29 november, 2004 vid 10:47

Har min gamla bräda kvar slänger in en bild så att ni kan se hur dom första såg ut.

• kaiser

Medlem
    29 november, 2004 vid 12:11

Att ni inte tar det där över en kopp te under er syförening.
    Nä men lite historia sitter aldrig fel.

• pjoter

Medlem
    29 november, 2004 vid 15:52

du e bara avundsjuk för att vi har det så trevligt då du ligger å suger på tummen i din stora fina säng.

• walle

Medlem
    29 november, 2004 vid 16:36

Svar till:

Svar till:

-85, då kan det inte varit mkt med snowboarden i sverige inte.

[/ QUOTE ]I Chamonix kunde man hyra ombyggda monoskis som kallades ”Blanc-Surf” eller nåt – helv vansinnigt farliga – rena (själv-)mordvapnen. Benbrott vara bara tidsfråga när man körde på dem. -87 gick det att köpa GNU-brädor i Malmö . De var de enda brädorna som fanns utan plattbindning vad jag hittade då iaf. Men å andra sidan så var bindningen skålad över vaden och hade en FET plös över vristen så det var i princip som att stå i pjäxor.

[/ QUOTE ]
    Trodde jag var ensammen om dom där Gnu brädorna… grin.gif
    När jag köpte den så fattade ingen vad Snowboard var!

Jag fick till en början inte åka med den i liften, utan fick tjata och bevisa för liftkillarna att den visst var gjord för att åka i liften(och backen)med wink.gif

• skejtar_henke

Medlem
    29 november, 2004 vid 21:21

Svar till:

Boardtalk där platsar väl inte riktigt gubblagg eller? wink.gif

[/ QUOTE ]

Passa dig Patrik. Du fattar inte sånt här. Du är för gammal. Skidor ocär coolt. Går och hoppa rålångt med och köra fortare än planka. Nog för att jag älskar snowboard med.. Men du är ut på hal is. hihi utvecklingen går frammåt..

• skejtar_henke

Medlem
    29 november, 2004 vid 21:27

Får väl lura upp patrik på Mina telasiar då. Brukar vara väldigt kul att se när folka ska lära sig åka. Brukar bli den del rolig vurpor… Sugen?

• davids

Medlem
    30 november, 2004 vid 22:43

Sitter just nu i Chamonix och snön vräker ner.. ska se om man kan ut och plåta lite nån dag så kanske det dyker upp nån bild här.. stay tuned

• zoolander

Medlem
    1 december, 2004 vid 10:59

fyy fan! e det inte den ena sa ar det den andre.. fan…

• patrikol

Medlem
    1 december, 2004 vid 11:15

Fan Johan vi är på helt fel ställe ju! Puder i Chamonix eller 10 m/s 35+ grader i luften och 25 grader i vattnet!
    Här har vi 1 m/s och 5 grader i vattnet samt 6 grader i luften! cool.gif

• yaqup

Medlem
    1 december, 2004 vid 13:52

annars e skidsemester ett ganska puligt liv, finns ju en massa söta tjejer i alperna…. så som Heidi som man träffade på en blöt afterski i saalbach, Yummie….

• nordgren

Medlem
    1 december, 2004 vid 14:14

Haha fy fan vad skabbig! grin.gif

• chili_con_arne

Medlem
    1 december, 2004 vid 15:00

Fy fan vikken sne överkäke!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skid- och snowboardbilder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.