• Skidsport

Posted by anonym-anvandare on 16 december, 2000 at 12:46

Jag har alltid undrat varför skidsport i Bromma knappt har någon rea eller varför de inte ens skickar ut något nyhetsbrev via mail. De borde ha någon vår och höstrea som de övriga har!

Om dom nu har det så får man inte reda på det i alla fall.

Kollar man på deras hemsida så ligger 2001 brädorna där fortfarande utan mer info.

Jämfört med Varbergsbutiken så skickar de i alla fall ut en katalog några ggr. per år och har en lite mer aktiv hemsida.

Bromma kanske klarar sig ändå ?

/Gnällspiken !

linsurfer replied 24 years ago 10 Members · 25 Replies
  • 25 Replies
  • anonym-anvandare

Member
    16 december, 2000 at 14:02

Tyvärr så vet varken ägare eller hans blöjknuttar till personal hur man driver en butik.
    Prioritering nummer ett är att sätta kunden i centrum d.v.s att kunden alltid har rätt som det heter i denna branschen. Detta har Staffan och hans lärjungar inte begripit.

För det första så seglar han inte själv och för det andra begriper han i princip inget om det material han säljer. För att kunna sälja top of the line grejer måste man satsa på kunning personal som vet, som själva är duktiga seglare. Enligt mig är dom helt odugliga på att segla och på att sköta kundservice.
    Slutligen: Staffan är mer eller mindre dum i huvudet och hans personal är inkompetent.

Ni missar kunder och jag är en av dom, bara så att ni vet det!!

• anonym-anvandare

Member
    16 december, 2000 at 14:12

Pojkar pojkar helvete var ni angriper på denna konf.
    Allt och alla för helvete sluta nu. Har aldrig mött på denna attityd bland surfare ute på havet bara på denna konf.
    Är ni surfare eller?
    Och sedan kom inte och påstå att dom inget kan om surfing i denna butik.
    Mig veterligen så har Johan ett överlägset surfkunnande och är inbiten surfare som man träffar på överallt i detta avlånga land där det blåser.
    Nä sluta med dessa påhopp här och nu.
    För snart är alla surfbutiker nerskrivna och alla surfare.

• anonym-anvandare

Member
    16 december, 2000 at 15:07

Bromma är en kanonbutik. Man blir alltid trevligt bemött och får en våldsam
    massa bra info när man handlar där. Det som imponerar är att dom inte prackar
    på en prylar utan tvärt om tex avråder att köpa sånt som inte fungerar för den
    nivå man ligger på för tillfället och nåt som imponerar riktigt är Johan som
    tex fixar protoprylar (bommar tex) som fungerar perfekt om man vill och som
    alltid är lika entusiastisk.

Ärligt talat undrar jag vad det är för nörd-aggron som då och då dyker upp på
    denna konf. Efter ett antal decennier djup involverad i friåkning skidor över
    hela europa har jag aldrig, aldrig, någonsin NÅGONSTANS stött på den här drög-
    attityden som då och då kommer upp på denna konf. Är det ett typiskt svenskt IT-
    surf-fenomen???
    Samtliga surfare jag träffat live är trevliga och djupt engagerade i denna
    fantastiska sport så varför så mycket fjompigt aggro-beteende just här???

Verkligen upplagt för ett exjobb på akademiska.
    Mvh Bosse(tillfälligt nörd-aggro)

• anonym-anvandare

Member
    16 december, 2000 at 15:28

Tja dom små nördbarnen måste ju hävda sig någonstans eftersom den enda surfing dom tycks utöva är på nätet. du hör ju själv när man påstår att Skidsport inte kan något. Vad tror du denna yngling vet om WINDsurfing.
    Bosse gå med i ÖWC där möter du likasinnade

• anonym-anvandare

Member
    16 december, 2000 at 15:44

Kanon
    Hur gör man enklast? Tänker åka ner till er mycket tidig vår och öva på alla
    brister.

Ärligt talat det som suger på konf är den totala avsaknaden av direkta eller
    indirekta sociala filter, men det gäller ju iof betydande delar av hela
    cyberrymden.
    Mvh Bosse

• anonym-anvandare

Member
    16 december, 2000 at 23:30

Jag håller helt och hållet med dig om att det är synd att personer spyr galla övre vissa utpekade personer/företeelser men bara om de gör det utan att motivera sin ilska. Man måste här skilja på främst två situationer: Den som skriver att A är en kuk och den som skriver att A är en kuk därför att osv. Det som gör det senare okej är att jag själv kan bedöma om A verkligen är en kuk. Det är ju också det fina med denna konf att alla, och då menar jag verkligen alla, får komma till tals på gott och ont. Men om någon skriver att A är en kuk så kan ju detta i och för sig vara sant trots att personen inte motiverat att A är en kuk, så det måste ju också ta hänsyn till. Min poäng är denna man får inte ta det som skrivs på konfen som sanning och man måste framförallt bilda sig en egen uppfattning. Och vad det gäller just surfbutiker i Sverige så kan man nog säga att sannolikheten att verksamheten är märklig på något sätt är det normala.

• anonym-anvandare

Member
    17 december, 2000 at 13:48

Så fort någon nämner en butik på konfen är dom allt från bögar till skitbutik! tydligen finns det ingen bra butik i sverige, så gått som alla butiker har ju varit med i debatten.

• grinchen

Member
    17 december, 2000 at 14:19

LÄGG AV MED SÅDANT SKITSNACK!

• anonym-anvandare

Member
    17 december, 2000 at 16:08

=)

• enzo

Member
    17 december, 2000 at 20:08

Det är inge större fel varken på butiken eller personalen med ett undantag.
    När en god vän till mej bestämde sig för att införskaffa en ny bräda i höstas så lämnade han sin alha 295a som han köpt ny där för ett par år sedan i inbyte mot en ny mistral vison 150. Försäljaren menade då att alhan inte var mycket att ha och gav min vän 1000kr i inbyte. Det fula med detta tycker jag är att skidsport redan en vecka senare satte ut brädan för 2495:- SMAKLÖST!!

• anonym-anvandare

Member
    17 december, 2000 at 20:27

Tja.
    Både du och jag vet att dom får inte ut det för den brädan.
    Att sätta ett pris och sedan vilket pris man får är två helt skilda saker.
    Och han kunde ju försökt sälja den själv.
    Då jag själv är egen företagare så kan jag upplysa dig om att brädan blir nog liggande till maj. Då har vi lager och räntekostnader.
    sedan tillkommer lokalhyra, moms, personalkostnader.
    Om du tror att surfbutikerna går bra så är det bara att gå in i
    Sv-bolagsredovisning som är officiella siffror så är det ingen rolig läsning när det gäller surfbutiker i Sverige.
    Och hur många surfbutiker finns det i Sverige. Och i Stockholm som är en miljonstad.
    Vi måste värna om dom som är kvar.!!!

• volcano

Member
    17 december, 2000 at 21:45

Varför ställer du inte dessa frågor direkt till dem, det är oftast effektivast. Är du blyg kan du ju alltid maila.

• anonym-anvandare

Member
    17 december, 2000 at 22:18

Ett av de bättre inläggen på länge

• dude

Member
    17 december, 2000 at 23:23

Bra att folk får ventilera sina åsikter här på konfen i alla fall tycker jag.

Som sagt så är inte vindsurfing den mest vinstdrivande bransch. Den behöver all hjälp den kan få. Det är bra om kunder och försäljare båda går ut med hur de uppfattar branschen så at kommunikationen ökar.

Om detta skedde mer än det gör idag så skulle sättet som handel sker på förändras. Handeln ökar generellt med ökad kommunikation. En fråga är om etablerade detaljister skulle öka eller minska vinst vid en ändring i handelsformen.

Mvh
    Niklas

• blueride

Member
    18 december, 2000 at 12:09

instämmer helt….och så var det där med garantier oxå, snudd på kriminellt betende från brommakidsen.

Dissa bromma hårt och taktfast.

Page 1 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.