-
skidsport.nu?Vad gick snett?
Ibland tror jag att det är viktigt att förstå den relation som allas våra surfhandlare normalt har till sina leverantörer. Exempelvis kan en mast gå av på ett sätt som både du och din surfhandlare är överens om borde vara grund för en ny på garantin, men där leverantören av någon anledning (öh, skral ekonomi?) inte håller med.
Detta gör tyvärr att många surfare blir missnöjda med sin butik när det i själva verket är leverantören/generalagenten som är boven i dramat.
Så tänkt på att inga garantier är bättre än de som leverantören lämnar och har visat sig kunna leva upp till. Finns exempelvis vissa masttillverkare som har “no questions asked” garantier som de lär hålla, sånt gillar jag.
Men självklart skall man alltid kunna begära att det ställe man handlat sin dyra surfgrejor på anstränger sig och gör vad de kan när något pajjar.
För övrig har jag försvinnande liten respekt för folk som dissar en butik eller pryl och väljer att vara anonyma. Fullständig värdelöst, kan ju vara konkurrent, feg kund eller någon som bara vill jävlas…
Inlägget “…jag har oxå alltid tyckt pryde, fanatic, rrd, mistral, fiberspar är skitgrejer som går sönder direkt… helt värdelöst, håller mycket sämnre än bic, drops, f2, gaastra, arrows, naish etc….. skit är precis vad det är!!!!” är ju så dumt att det egentligen inte ens är värt att kommentera. Men kan inte hålla mig, så – rrd, fanatic, mistral tillverkas på samma ställe som drops, F2, naish. F-n, fanatic, mistral och f2 ägs av samma företag. Arrows och Pryde syddes länge i samma fabrik. Känns inte som någon inlägget innehöll någon vidare kunskap att förlita sig på, direkt, eller?
Nåja, jag har alltid tyckt att det är helt OK att kritisera butiker/prylar/folk inom surfsvängen, men då får man stå för det och ha ett någorlunda trovärdigt resonemang att bjuda på. Faktiskt kan det vara värdefullt så att man inte köper något som inte håller måttet, det är ju inge kul för någon (inte butiken som säljer heller, för den delen).
Surfa På!
Logga in för att svara.