-
Skillnad på master!
Vad blir det för märkbar skillnad i seglingen om man jämför en mast med en massa kol i med en gammal glasfiberlans???
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Skillnad på master!
Vad blir det för märkbar skillnad i seglingen om man jämför en mast med en massa kol i med en gammal glasfiberlans???
Skrev en hel historia men tryckte på fel knapp så inlägget försvann…. Men jag la min betoning på att vikten är det största man märker och vill märka. En lätt mast gör fantastiskt mycket för en enklare segling!
Sen att de kostar lite mer(hrmm) gör inget(hrm, hrm).
Det är de värda!
Öööh, jag har fått för mig att man inte känner så stor skillnad på vikten när man väl seglar? Istället är det bättre respons i master med hög kolhalt, dvs seglet tvistar lagom i vindbyarna och kommer sedan tillbaks “snabbt”. Även bättre respons när man pumpar…
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Skillnad på master!
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.