Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Skillnad på Transporter & Caravelle?

• semivaken

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 01:03

En liten stöld från typ2-klubben…

Svar: Skillnader?
    Caravelle är ett glasat skåp avsett för persontransport, alltså oftast två rader med stolar bak. Vanligen personbilsregistrerade och med en mer påkostad inredning. De modeller jag känner till i Sverige är C, GL, Coach och Carat.
    Transporter är “arbetsbilarna”, dvs skåp (oglasad) och kombi (glasad) utan säten bak och pick-uperna. Inredning och utrustning är enkel men pick-uperna fanns med paketen Magnum och TriStar (4-d DH).
    Detta gällde under slutet av 80-talet. Komplettera och rätta mig om jag har fel!

Skrivet av Kalle, 4/4/2003 10:49:49 AM

mvh Jeppe

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 07:57

Tror också att transportern är lite längre.. Brädorna går precis in i transportern men caravellen är ett par cm för kort(irriterande). Har precis köpt en caravelle -91!! cool.gif

• ove226

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 10:06

jag tror det finns en lång o en kort modell av både caravelle o transporter!

• ola-h

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 07:00

När det gäller 80-talarna (T3) så är det samma kaross på alla. Om det skiljer något i längd skulle det möjligen kunna bero på annan inredning, t.ex. olika säten, lastförskjutningsskydd etc.

På 90-talarna (T4) fiins det en lång och en kort kaross. Det skiljer ca 40cm. Både Caravelle och Transporter kan finnas både i lång och kort. Den korta modellen har innerutrymmen ett snäpp kortare än 80-talaren och endast rätt korta brädor (gränsen går någonstans runt 245-250) går in bakom framsätena. Med 40cm till går förståss det mesta in, så den långa modellen är att rekomendera om du skall ha utrustningen inne i bilen.

• patrikol

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 20:53

Multivan rules!!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Skillnad på Transporter & Caravelle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.