-
Skillnader i fenmodeller
Hallå på er!
Tänkte jag måste rådfråga er vise män här med liter erfarenheter av olika material! Det är så jag behöver komplettera utrustningen med några nya fenor
o då jag har en F2 SX(m) med orginal fena på 36 cm Kör ju mest 7,8 till 6,3 på den! vill ha större fena för lätt vinds 7,8 men även en mindre för ren fart i förhållanden som typ TT. Problemet jag står inför är ju att en på pappret större fena typ select Lihgtning M 42 inte nödvändigtvis genererar mer Lyft & Power än min orginal 36 pga olika faktorer. kollar på antingen Select´s sortiment eller Curtis/G-sport SR6b två 42 cm fenor kan ju vara HELT olika i sin karaktär! någon som har bra tipps. Det ulitmata hade ju varit o köpa F2´s orginal fenor i större resp. mindre model men de var lite dyra tyckte jag, o SÅ bra kan de inte vara!!!!
Kör ju som sagt Sx (m) med fullrace segel o vikten ligger runt 85 kg.Nu har iallafall jag lagt grejerna på hyllan för i år, häromdagen var jag rädd killarna i gråa rockar o med tvångströjor skulle komma o hämta en när man
var på stranden o riggade 😉
……Edit.. pinsamt illa man skriver tidigt på morgonen 😉
Logga in för att svara.