Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › skim och kite??
-
Skit i skimboard o kör en wake skate i stället… fan så mycke roligare. I pråmise.
httn://
-
Funkar inte så bra med wakeskate i lättvind va? De jag har sett har haft råmycke rocker. Finns det ”wakeskates” anpassade för kite? Alltså twintips, plan rocker och kanske bara en liten kick i varje ända.
-
Jaha, en URL hade ju vart fint att backa upp det där uttalandet med
-
hmm vad är måtten på den där brädan? Behöver den inte vara jävligt stor om det ska vara en _lättvindsbräda_ men ändå ha sån där monsterrocker som brädan du visar har?
annars intressant, men har svårt att tro att en wakeskate i rimlig storlek kan mäta sig med en ofenad skimboards lättvindsegenskaper, iallafall min feting..
Sågade ut en i plywood, ett lager bara, inge lack ingenting bara böjja några timmar i badkaret (som iofs gått tillbaks sig nu men funkar bra ändå) Den har hållt i två år snart, börjar visserligen bli lite tung och sleten men jävligt skoj ändå. Man kan nästan köra i lättare vindar än med en typ 6,2 vågsurfbräda. Perfekt är att köra på typ 15-20cm djup så man kan utnyttja sandbotten, blir det fööör grund går det inte att ta höjd för man kan inte trycka ned kanten i vattnet tillräckligt. Men som sagt, försök hitta ett ställe där det inte är för djupt och inte för grunt, och låt bottnen hjälpa till med planingen. Blir det för djupt behövs det liiiite mer vind för höjdtagning.
-
@Cortex 388865 wrote:
… men att påstå att det inte går att hoppa med en Session 141 är ju löjligt. Den ger ju sjukt bra pop med de stora flex-tipparna.
Det kanske beror på din teknik Walle?
/Kaj(Tech)öhhh, eller så är det din teknik det handlar om. har inte sett dig poppa med någon bräda…
jag tror walle menade att det varken går bra eller är roligt att hoppa med en stor lättvindsbräda i 4m/s, utan att det då är roligare med en skim (vilket ju stämmer)
-
@dadil 389134 wrote:
öhhh, eller så är det din teknik det handlar om. har inte sett dig poppa med någon bräda…
jag tror walle menade att det varken går bra eller är roligt att hoppa med en stor lättvindsbräda i 4m/s, utan att det då är roligare med en skim (vilket ju stämmer)
just det jag menar, dessutom kan du göra en väl fungerande skim för under 200:-
-
Wakeskate är ball vill man ha lättvind så klan man ta en wakewave hur gött som helst.
vill man sen ha extrem lättvind så köper man sig en kajtboat. -
Erik körandes en Session 141 + Psycho3 17 i 4 – 4.5 m/s.
Verkar som om han får ut rätt bra pop…
Dadil, vet inte när vi körde på samma spot sist, men det jag personligen är mest intresserad av är speed, vågor och oldschool. Så det är väl inte så ofta man ser mig hålla på och försöka göra wake-moves.
/Kaj(Tech)
-
@Cortex 389371 wrote:
Erik körandes en Session 141 + Psycho3 17 i 4 – 4.5 m/s.
Verkar som om han får ut rätt bra pop…
Dadil, vet inte när vi körde på samma spot sist, men det jag personligen är mest intresserad av är speed, vågor och oldschool. Så det är väl inte så ofta man ser mig hålla på och försöka göra wake-moves.
/Kaj(Tech)
du får lägga upp hur många bilder du vill och tjata i all oädnlighet om ditt lättvindssurf, jag tycker fortfarande inte det där e action och inte e det kul heller…
skimboard ÄR ett både roligare och billigare alternativ!
-
Nä, sitta och sura på stranden eller skriva menlösa inlägg på ett forum är ju mycket roligare…. verkligen.
Nu var det ju dessutom inte lättvindssurf vara eller icke vara vi diskuterade. Du hävdade bestämt att det *inte* gick att hoppa med en lättvindsbräda. Det är ju uppenbarligen fel.
Sedan är det helt frivilligt om man inte gillar vissa typer av förhållanden eller utrustning. Det står ju alla fritt.
Och att såga ut en egen skimboard/alohaboard är svinbilligt och enkelt. Det håller jag med om. Håller också med om att det är kul att köra på dem. Fast eftersom jag har en Session så behöver jag inte köra runt på ett utsågat trästycke utan plockar bara av straps och fenor och har då en väldigt lätt och smidig alohaboard.
/Kaj(Tech)
-
@Cortex 389409 wrote:
Nä, sitta och sura på stranden eller skriva menlösa inlägg på ett forum är ju mycket roligare…. verkligen.
Nu var det ju dessutom inte lättvindssurf vara eller icke vara vi diskuterade. Du hävdade bestämt att det *inte* gick att hoppa med en lättvindsbräda. Det är ju uppenbarligen fel.
Sedan är det helt frivilligt om man inte gillar vissa typer av förhållanden eller utrustning. Det står ju alla fritt.
Och att såga ut en egen skimboard/alohaboard är svinbilligt och enkelt. Det håller jag med om. Håller också med om att det är kul att köra på dem. Fast eftersom jag har en Session så behöver jag inte köra runt på ett utsågat trästycke utan plockar bara av straps och fenor och har då en väldigt lätt och smidig alohaboard.
/Kaj(Tech)
eftersom det verkar vara inne att upprepa sig så citerar jag mig själv
Logga in för att svara.