Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › skim och kite??
-
@Cortex 389409 wrote:
Nä, sitta och sura på stranden eller skriva menlösa inlägg på ett forum är ju mycket roligare…. verkligen. 😀
Nu var det ju dessutom inte lättvindssurf vara eller icke vara vi diskuterade. Du hävdade bestämt att det *inte* gick att hoppa med en lättvindsbräda. Det är ju uppenbarligen fel.
Sedan är det helt frivilligt om man inte gillar vissa typer av förhållanden eller utrustning. Det står ju alla fritt.
Och att såga ut en egen skimboard/alohaboard är svinbilligt och enkelt. Det håller jag med om. Håller också med om att det är kul att köra på dem. Fast eftersom jag har en Session så behöver jag inte köra runt på ett utsågat trästycke utan plockar bara av straps och fenor och har då en väldigt lätt och smidig alohaboard.
/Kaj(Tech)
jag älskar också citat 😀
jag kanske har fått solsting i den här jevla värmen, 33grader i småland 🙁 , men inte har jag skrivit att det inte GÅR att hoppa med en lättvindsas till bräda!?:
Du hävdade bestämt att det *inte* gick att hoppa med en lättvindsbräda…/Kaj(Tech)
det e inte kul, det är klumpigt och jag förespråkar att man ska använda en Skim i slösurf!
en skim kan tu lattja runt med, som en fisk under fötterna, helt enkelt svinkul 🙂
Hur pass lätt spinnar du runt en sådan spleenebräda under fötterna, när du kör utan stroppar?
och jag har fortfarande inte sett en enda av er hoppa ordentligt med en lättvindsbräda!
fixa till en railey kan jag också göra med en pråm…Nu e det ju så att om man skiter pengar och lätt kan lägga flera tusen på en lättvindsbräda, och då redan har flera betydligt mera användbara brädor, så kan man givetvis köpa en sådan också… men jag vidhåller fortfarande att du har roligare på en Skimboard för 300:-
… jo, Kaj, jag e jevligt less på det hära skitvädret och vill ha lågtryck och vind, annars hade jag inte ödlsat tiden på det här forumet.
Mera surf = bättre humör! -
@walle 389430 wrote:
jag älskar också citat 😀
jag kanske har fått solsting i den här jevla värmen, 33grader i småland 🙁 , men inte har jag skrivit att det inte GÅR att hoppa med en lättvindsas till bräda!?:
Du skrev ordagrant i ett tidigare inlägg:
”men ingen kan komma och påstå att det funkar att hoppa med dom eller att dom e roliga”Så du har nog fått lite solsting… iofs lätt hänt den här veckan. 😀
@walle 389430 wrote:
en skim kan tu lattja runt med, som en fisk under fötterna, helt enkelt svinkul 🙂
Hur pass lätt spinnar du runt en sådan spleenebräda under fötterna, när du kör utan stroppar?
Sketalätt – eftersom jag då kör utan fenor är den lika lätt att spinna runt som vilken skim/aloha somhelst.
@walle 389430 wrote:
och jag har fortfarande inte sett en enda av er hoppa ordentligt med en lättvindsbräda!
Ehhh. Nähä. Dags att skaffa linser kanske? :smirk:
För absolut mesta höjd ska man ju ha en liten bräda, liten kite och orkan (+ en tsunamivåg att rampa på).
Däremot kör man ju knappast med en lättvindsbräda i de vindarna…Å andra sidan gör man ju rätt enkelt 3-5 meter höga hopp med exempelvis Session 141 även i lättare vindar (typ 6-7 m/s)
Det är svårt att göra med en liten bräda såvida man inte är fjäderlätt.@walle 389430 wrote:
fixa till en railey kan jag också göra med en pråm…
Men du skrev ju att de suger sig fast i vattnet? Då skulle iaf jag tycka det var svårt att få till en Railey. Oh well. Spela roll.
@walle 389430 wrote:
… jo, Kaj, jag e jevligt less på det hära skitvädret och vill ha lågtryck och vind, annars hade jag inte ödlsat tiden på det här forumet.
Mera surf = bättre humör!Ähh, nu skiter vi i den här diskussionen. Jag har varit på gott humör hela helgen ändå… har varit helt suveräna förhållanden uppe i lufthavet för att (försöka) bända sönder flygplan under hela helgen.
Det är dessutom svalt och skönt på 3500 fot MSL. :cool2:/Kaj(Tech)
-
rätt nördigt i den här tråden … fjolls och lättvindsurf kan man ju strunta i.. det e ungefär som att åka i barnbacken eller åka barnkarusellerna eller köra epa traktor när man kan köra bil eller ro när det finns motor eller nått. sjukt tråkigt och slött
Logga in för att svara.