Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skimbat på Långsjön annandagen.

• Skimbat på Långsjön annandagen.

Publicerad av argulander på 25 december, 2006 vid 17:11

Var ute på Långsjöns NV del idag, den ligger 140 m ifrån mig. Perfekt is, åkte många vändor med långfärdsskridskor ca 5 cm tjockt. OBS OBS varnas för större delen av sjön som är nyfrusen och för närvarande bara är ca 4 mm tjock, kommer inte att hålla i morgon. Långsjön ligger på gränsen mellan Älvsjö och Segeltorp, söder om Stockholm. I morgon ska det blåsa en del NV, borde räcka för att begå skridskoseglingspremiär, släpar ner ett par Skimbatsegel (= Kitewing) och testar. Klas

argulander svarade 17 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • wind-lover

Medlem
    25 december, 2006 vid 21:09

@argulander 355896 wrote:

Var ute på Långsjöns NV del idag, den ligger 140 m ifrån mig. Perfekt is, åkte många vändor med långfärdsskridskor ca 5 cm tjockt. OBS OBS varnas för större delen av sjön som är nyfrusen och för närvarande bara är ca 4 mm tjock, kommer inte att hålla i morgon. Långsjön ligger på gränsen mellan Älvsjö och Segeltorp, söder om Stockholm. I morgon ska det blåsa en del NV, borde räcka för att begå skridskoseglingspremiär, släpar ner ett par Skimbatsegel (= Kitewing) och testar. Klas

Fyy va härligt och roligt det måste ha varit!!:)

Hur fungerar det? skridskosegeling , kitewing??

• argulander

Medlem
    25 december, 2006 vid 22:16

@wind-lover 355907 wrote:

Fyy va härligt och roligt det måste ha varit!!:)

Hur fungerar det? skridskosegeling , kitewing??

Liknar mycket vindsurfing, inte alls svårt, häng på och pröva, lånar gärna ut mina grejor en stund. Man måste dock ha någon form av skridskor. Klas

• wind-lover

Medlem
    25 december, 2006 vid 22:28

Hade gärna föjlt med om det inte hade varit för att det e cirka 60 mil dit för mig:frown:
    Tack ändå, hoppas du får det bra och roligt imorgon:)

(detta är mitt 200:e inlägg hehe;))

• argulander

Medlem
    26 december, 2006 vid 11:04

Nu är skridskoseglingspremiären genomförd, fick pröva nya stora Skimbaten 5,5 kvadrats, verkade funka bra. En hel del vind men byigt förstås, det är ju en liten sjö. Perfekt is ca 5 cm mycket tunnt med vatten på perfekt glid. Dock verkade det tunna ut en del på den tid vi var där, knakade och knastrade en hel del ibland, skulle väl inte direkt vilja rekommendera stället annat än för erfarna med sällskap och ordentlig säkerhetsutrustning, viktigast där torde väl livlina vara. Klas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skimbat på Långsjön annandagen.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.