Senaste nytt › Forums › Övriga › Andra brädsporter › Skimboarding.
-
Skimboarding.
Posted by santawasasurfer on 29 februari, 2004 at 20:33Tjena fan,
är det nån mer förutom jag som skimmar i det här landet?? jag har aldrig mött en annan skimmare. det är ju klockrent att plocka fram skimboarden när det är vindstilla och man inte kan surfa på annat sätt.surf on dudes
patrikol replied 19 years ago 17 Members · 44 Replies -
44 Replies
-
Har en kass skimmbräda som man leker med ibland när det inte blåser. jävligt skoj
-
Jadå ! Hemmagjord bräda, men det går hyffsat ändå. Blir lite för sällan faktiskt…
-
En liten tunn bräda som du kastar längs med vattenbrynet springer i kapp hoppar upp och voila du surfar en bit. Ungefär så kanske någon annan har en bättre beskrivning ingen nyhet såg sådana i surftidningarna för säkert 15-20 år sedan.
-
Byggde en skimboard 90 eller 91. Tyvärr skrapades lacken bort och brädan började suga vatten…Skimmade lite i WA -01 vilket var grymt roligt på de fina stränderna där.
-
aha… det där har jag testat en gång när jag var liten.. men jag fick inte ur dom förbannade spaniorerna vad det hette..
-
jo det är sjukt nice när det inte blåser och det är ju jävligt lätt att fixa en egen bräda. har precis gjort en fjärde bräda som jag denna gången la glas fiber om så man inte behöver vara så rädd för att skrapa upp lacken..
-
Hej
Har tänkt göra en bräda i glasfiber men vet ej vilka mått den ska vara i?
-
hur stor ska en skimboard va på en höft?
ska man böja upp nosen och tailen som en skate eller?
Det där måste ju bara testas nån gång, vågor eller inte…
/m -
Var kan man få tag på en sån om man nu inte kan göra en själv?
-
storleken på brädan varierar på vikt osv. man ska ha lite “rocker” fram på brädan bak behövs det inte.lite “rocker” så åker man längre och med mycket “rocker” så går det fortare..
tänkte att jag skulle starta ett UF företag i trean där jag ska bygga skimboards och kränga billigt.. tror ni att det finns någon marknad för det? -
Svårt att säga om det finns någon marknad för det. Är nog inte så många som känner till det(fram tills igår var jag en av dom ) men om det är kul och folk får upp ögonen tror jag säkert att det kan finnas ganska många som nappar. Fast ett krav är nog att brädorna blir ganska billiga.
Det verkar ju vara en schysst grej att ha med sig ner till stranden dom varma sommardagarna när vind/kite surfing inte är möjligt och bara lattja lite.
Log in to reply.