Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skippa sista åket!

• Skippa sista åket!

Publicerad av olllle på 29 september, 2003 vid 19:09

Borde skippat sista åket vid Tylösand i lördags, lyckades tappa främre foten ur stroppen och landade så pass snett att fotknölen sprack. Sex veckor med gipsklump runt benet var inte vad man planerat.. fan.. vad gör man nu? hann inte ens prova nyinköpta 4.2an.

endy svarade 21 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • imported_macts

Medlem
    29 september, 2003 vid 19:22

Hej,

Likder med dig, vet hur det känns. Pajjade höften/ljumsken för drygt en månad sedan. Vila 8 veckor sa farbror doktorn. Nu har jag helt sjuk abstinens och funderar på att trotsa smärtan och bege mig ut nästa gång vi har plattvattensegling. Vågor är nog inte att tänka på.

Krya på dig!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2003 vid 22:10

klaga inte grabbar, ni har det bra. Såg Discovery channel i fredags och där var det en snubbe som vågsurfade utanför Hawaii. Han kraschade ned i en vågdal och blev förlamad från nyckelbenet och nedåt. Programmet var inspelat på en IVA på ön. Läkaren:” Jag vågar inte lägre ge mig ut på havet nu när jag sett alla skador som det medför på folk.” han skojade inte, utan såg ut att mena vad han sa. Så var glada i stället.

• melker

Medlem
    29 september, 2003 vid 22:12

Spräckte min fotknöl för en maånad sen. Skippade gipset efter två veckor. Det funkar att köra. Så klipp gipset !!!

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2003 vid 01:33

rekomenderar inte att klippa gippset, baettre att laeka nu, o ta nya tag naesta sommar…helt frisk

• holle

Medlem
    30 september, 2003 vid 06:11

precis!

• olllle

Medlem
    30 september, 2003 vid 07:08

Tack för Er omtanke grabbar! Får väl se hur det känns efter två veckor, skall ändå röntgas om då, kanske finns lite hopp..

• jeppo_f

Medlem
    30 september, 2003 vid 11:08

Hur lyckas man spräcka fotknölen? Slår man den i brädan, eller gör man en stuka-foten-2000 på foten som är kvar i andra stroppen?

Tylösand var bra i lördags va? Jag seglade i Ringenäs, men vinden var risig inne vid stranden där. Tylösand såg bättre ut därifrån, borde kanske åkt dit istället. Nu fick man bränna runt överriggad som satan på 6.5:a bara för att kunna ta sig ut första 70 metrarna. Eller också var jag bara för slö för att rigga om. Välj själv.

/jeppo

• endy

Medlem
    30 september, 2003 vid 11:42

Jag seglade 5,0 med BRA tryck 300 m längre ned från Ringenäs, när vinden blir för nordlig för Ringenäs är det bäst imellan Ringenäs och Tylösand
    Finns ett par ställen att hoppa i på, dessutom var vågorna bättre där nere och riktningen var sideshore.

Kan tänka mig att Tylösand hade stabilast vind med riktning on/sideon, blåser det väst och vrider till syd eller nordost är tylösand bättre, fast vid syd går det av i vilshärad…..

Mycket att välja på….

Jag såg nån röd saab och en vit buss med JP märke nere i Tylösand när jag skulle lossa av mina prylar…

Tråkigt med foten där, hoppas det läker ihop bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skippa sista åket!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.