• skitvenom

Publicerad av jonase på 18 juli, 2006 vid 09:49

skitdraken slog en fin roset på sig själv och rev upp duken och en cell, typ 1500 ska segelmakaren ha för att laga, plus att kolfiberlatten(?) gick sönder i draken, är en `05, köpt lätt beggad, ska det verkligen vara såhär?

nic svarade 18 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • walle

Medlem
    18 juli, 2006 vid 10:15
    JonasE wrote:
    skitdraken slog en fin roset på sig själv och rev upp duken och en cell, typ 1500 ska segelmakaren ha för att laga, plus att kolfiberlatten(?) gick sönder i draken, är en `05, köpt lätt beggad, ska det verkligen vara såhär?
    skåningarna kommer att älska den här överskriften 😀
  • mrmille

Medlem
    18 juli, 2006 vid 11:34
    JonasE wrote:

Nej, så skall det inte vara så klart. Jag har aldrig hört talas om någon som sabbat en Venom på det viset. Ofta hänger det på en mängd olika faktorer. Har du mycket tryck i kiten och lyckas slå en tvist på den kan det helt klart hända saker. Men, detta bör inte hände om den tidigare ägaren inte kraschat kiten riktigt hårt ett par gånger, då kan ju en del sömmar bli lite svagare. Detta gäller ju generellt, oavsätt typ av kite.

Nu är ju detta troligen inte en av de Venoms som jag sålt så du får kontakta Peter på kiters.se. Är det något fabrikationsfel på kiten får du skicka den till Holland så lagar dom den där. Men det kan Peter hjälpa dig med att avgöra.

Det verkar dock dyrt med 1500 för att laga kiten. Ta kontakt med en annan segelmakare som inte har ockerpriser. Det där borde inte kosta mer än 800 att få fixat.

Ta en kik på denna aktuella tråd om du vill se diskussionen kring strul med andra typer av kites.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=42224

• _dave

Medlem
    18 juli, 2006 vid 12:49
    JonasE wrote:
    typ 1500 ska segelmakaren ha för att laga, plus att kolfiberlatten(?) gick sönder i draken

1500 sounds too much – they are easy to fix – no complicated seams. Ask around.

For the broken spar you can use 10-12mm aluminium tent pole (the venom 2 spars are aluminium) or even a lightweight ski pole. If it is tapered (thinner at one end than the other) use the thick stiffer end at the top.

• niklas82

Medlem
    18 juli, 2006 vid 17:11

haha laga möget med tält pinnar… min venom 19 brukar slå knut på sig själv.

• langens_kite

Medlem
    18 juli, 2006 vid 21:19

På somaren ska du pumpa!
    Vinter foil med öppna celler! (okej, pump funkar även då)
    Laga och sälj möget.

• langens_kite

Medlem
    18 juli, 2006 vid 21:21

På somaren ska du pumpa!
    Laga och sälj möget.
    Peter

• cortex

Medlem
    18 juli, 2006 vid 21:26

Jo du Peter… innan du hinkar ur dig något sådant så kan du ju skriva vilka closed-celled kites du testat på. Så vi vet vad du baserar din ”order” på.

Kan ju vara intressant att veta om du överhuvudtaget provat en modern bridlad closed cell. Eller?

/Kaj(Tech)

• mrmille

Medlem
    18 juli, 2006 vid 23:14
    LANGENS_KITE wrote:
    På somaren ska du pumpa!
    Laga och sälj möget.
    Peter

Du tävlar med Glocalnet va?
    Trångsynte stackare.

• hugeo

Medlem
    19 juli, 2006 vid 08:45

sälj skiten

• cortex

Medlem
    19 juli, 2006 vid 11:35

Han kanske kan få hjälp av dig Hugge? Du verkar ju rutinerad på det området. 😀

/Kaj(Tech)

• langens_kite

Medlem
    19 juli, 2006 vid 19:55

Har testat och tror att det var en Venom den hade slutna celler var en 05 och såg ut och uppförde sig som en sladrig dåligt pumpad luftmadrass.
    Skiter i om ni kör eller vad ni kör tyckte bara att det var dags för mille och kaj att varav lite.
    FÖRLÅT
    Peter

• cortex

Medlem
    19 juli, 2006 vid 20:25

Okej, så genom ditt inlägg tolkar jag det som ”jag har inte testat något ordentligt… vet faktiskt inte ens vad jag testade… men jävlar vad mycket åsikt jag har i alla fall.” Nice. Å sedan säger du förlåt och ”ursäktar” det hela med att du skulle få fart på lite debatt. Mummel.

Men visst, ursäkten accepterad (vet ju att du är en trevlig filur annars).
    BTW, vid tillfälle ska du få testa Psycho 3. Jag har svårt att tänka mig att du inte blir imponerad…

/Kaj(Tech)

• samhansson

Medlem
    19 juli, 2006 vid 20:55

.

…..

• pjoter

Medlem
    19 juli, 2006 vid 21:06

håller med. ren dynga e vad de e.

Vad som e mest märkligt e ju ändå att alla (nästan) LEI tillverkare hakar på bowtrenden som ju faktiskt råkar va en design som ska få dyngdrakarnas fördelar att fungera i en uppblåsbar leksak.

• milkman

Medlem
    19 juli, 2006 vid 21:15
    pjoter wrote:
    … att alla (nästan) LEI tillverkare hakar på bowtrenden som ju faktiskt råkar va en design som ska få dyngdrakarnas ”foilens” fördelar att fungera i en uppblåsbar leksak.
    Hur kom du fram till den bakgrunden till bowtrenden? Lite bakgrund till uttalandet skulle underlätta för mig att förstå. Hittills trodde jag att det var för att ge kiterna mer depower som man började med bowkonceptet.

(I övrigt tycker jag att hela denna tråd är jävligt trist. Den startades troligen i vredesmod och genast hakar en massa folk på, att utrusning som gått ett tag kan gå sönder gäller alla märken och modeller.)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.