Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skoja med mig Aprillo…vind…?
-
Skoja med mig Aprillo…vind…?
Publicerad av koa på 20 augusti, 2008 vid 17:01Tänk om det skulle stämma…
Tisdag-onsdag……prel prognosen för långt borta men vackra färger!
😀
tmontana svarade 16 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Det stämmer… Jag åker till Rhodos på lördag och är borta en vecka. Ha en trevlig surfvecka!
-
Yes! Alla andra: Åk på kurs/konferens/semester/förkylning/övertid/dagishämtning/fjällvandring/säljmöte, nu ska här surfas!
-
Åker till gotland på måndag – som förälder på skolresa, dvs nada surf buhu………….
-
De har sänkt prognosen en hel del…..oj, vad förvånad jag blir!
-
Ja frågan är vart vinden tog vägen? Vaknade upp torsdag morgon och kollar ut, lite lätt flaggsvaj. Åkte till plugget och plötsligt kom det. På mindre än 10 min blåste det upp i 8-10 m/s. Efter den korta skoldagen så bestämde jag o polarn att vi skulle göra ett rejs. Stokade som fan, fullastade och klara åkte vi från Visby. Blåste som fasiken. Efter en 20 min bilresa kommer vi ut till Västergarn. Och vad händer då? Vinder dog ut totalt. Väntade i en halvtimme och då började det komma så vi gjorde ett försök, men icke sa nicke, vinden kom lixom aldrig igång. Det slutade med två besvikna killar på stranden med lite pissljumet termoskaffe och varsin banan. Dock sken solen.
Så till frågan: Vart är vinden och vart är det pålitligast att kika in prognosen? -
Hoppas prognosen står sig så att man kan ta ledigt och åka till TT på onsdag, torsdag de vore inte dumt 🙂 Det verkar ju inte bli fel här i Sthlm också
//Björn
-
Chansa inte, ta ledig i två dar. Med lite tur kommer vinden till stan på fredag.
Logga in för att svara.