Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skölja av Våtdräkten efter varje surfpass?
-
Skölja av Våtdräkten efter varje surfpass?
Publicerad av gegga på 6 juni, 2003 vid 08:09Hejsan en liten fundering,
Idag sköljer jag av våtdräkten efter varje surfpass
detta är ju lite besvärligt frågan är om det behövs
eller räcker det att man vänder dräkten ut o in för
torkning och bara sköljer av nån gång?
Hur gör ni?
Givetvis uträttar jag inte mina behov i dräkten!sunkan_ svarade 21 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Surfar du i saltvatten är det definitivt bäst att skölja igenom dräkten efter varje pass. Dräkten håller sig fräsch, mjuk och smidig mycket längre och torkar dessutom mycket fortare.
Jag sköljer allt som får plats i badkaret… Finns det slang med sötvatten vid surfet så sköljer jag även av riggen och brädan(stropparna).
Det är jobbigt men det lönar sig defitivt i längden.
/Gustav -
jag uträttar då mina behov i våtdräken och torrdräkten…………………………………………………fast då ska inte mina behov beblandas med annat
än mitt riktig surf sug i tarmen. -
Jag sköljer alltid av mi dräkt efter det att jag har varit ute, men så är jag ju bara ute i saltvatten också.
//johan
-
Jag sköljer dräkten selen och skorna varje gång jag ahr vart ute.
även ifall det inte är helt nödvändigt (jag vet inte) så känns det bättre och om nått skulle pajja på dräkten så kan man ha som argument att dräkten är ordentligt skött om man har garanti på den.jag brukar bara ta med mej grejerna in i duschen när jag ändå ska duscha efter surfet.
-
Finns ingen anledning att skölja dräkten efter varje surfpass. Vänd den ut o in och häng upp den.
Jag har haft min nuvarande dräkt i 5 säsonger och den stackarn är inte bortskämd med sötvatten.Ps. Den är i bra skick. Ds.
May the wind be with U
-
Måste också tillägga att jag seglar i saltvatten.
Vad jag förstod så kommer du från Stockholm och då har du ju så att säga redan sköljt den.ALLA riktiga surfare pissar i dräkten nån gång emellanåt, då är det definitivt läge att skälja den.
May the wind be with U
-
Måste också tillägga att jag seglar i saltvatten.
Vad jag förstod så kommer du från Stockholm och då har du ju så att säga redan sköljt den.ALLA riktiga surfare pissar i dräkten nån gång emellanåt, då är det definitivt läge att skölja den.
May the wind be with U
Logga in för att svara.