Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skölja av Våtdräkten efter varje surfpass?

• Skölja av Våtdräkten efter varje surfpass?

Publicerad av gegga på 6 juni, 2003 vid 08:09

Hejsan en liten fundering,
    Idag sköljer jag av våtdräkten efter varje surfpass
    detta är ju lite besvärligt frågan är om det behövs
    eller räcker det att man vänder dräkten ut o in för
    torkning och bara sköljer av nån gång?
    Hur gör ni?
    Givetvis uträttar jag inte mina behov i dräkten!

sunkan_ svarade 21 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • surferboy

Medlem
    6 juni, 2003 vid 08:17

Surfar du i saltvatten är det definitivt bäst att skölja igenom dräkten efter varje pass. Dräkten håller sig fräsch, mjuk och smidig mycket längre och torkar dessutom mycket fortare.

Jag sköljer allt som får plats i badkaret… Finns det slang med sötvatten vid surfet så sköljer jag även av riggen och brädan(stropparna).

Det är jobbigt men det lönar sig defitivt i längden.
    /Gustav

• anonym-anvandare

Medlem
    6 juni, 2003 vid 08:59

jag uträttar då mina behov i våtdräken och torrdräkten…………………………………………………fast då ska inte mina behov beblandas med annat
    än mitt riktig surf sug i tarmen.

• johan_m

Medlem
    6 juni, 2003 vid 16:01

Jag sköljer alltid av mi dräkt efter det att jag har varit ute, men så är jag ju bara ute i saltvatten också.

//johan

• svidde

Medlem
    6 juni, 2003 vid 20:14

Jga tycker att det är ett måste om man har kissat i den smile.gif

• styret

Medlem
    8 juni, 2003 vid 16:55

Jag sköljer dräkten selen och skorna varje gång jag ahr vart ute.
    även ifall det inte är helt nödvändigt (jag vet inte) så känns det bättre och om nått skulle pajja på dräkten så kan man ha som argument att dräkten är ordentligt skött om man har garanti på den.

jag brukar bara ta med mej grejerna in i duschen när jag ändå ska duscha efter surfet.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2003 vid 17:14

Finns ingen anledning att skölja dräkten efter varje surfpass. Vänd den ut o in och häng upp den.
    Jag har haft min nuvarande dräkt i 5 säsonger och den stackarn är inte bortskämd med sötvatten.

Ps. Den är i bra skick. Ds.

May the wind be with U

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2003 vid 17:17

Måste också tillägga att jag seglar i saltvatten.
    Vad jag förstod så kommer du från Stockholm och då har du ju så att säga redan sköljt den.

ALLA riktiga surfare pissar i dräkten nån gång emellanåt, då är det definitivt läge att skälja den.

May the wind be with U

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2003 vid 17:17

Måste också tillägga att jag seglar i saltvatten.
    Vad jag förstod så kommer du från Stockholm och då har du ju så att säga redan sköljt den.

ALLA riktiga surfare pissar i dräkten nån gång emellanåt, då är det definitivt läge att skölja den.

May the wind be with U

• sunkan_

Medlem
    8 juni, 2003 vid 17:21

Lustigt, för jag duschar dräkten men inte mig själv tongue.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skölja av Våtdräkten efter varje surfpass?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.