Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skönt surf varberg!

• skönt surf varberg!

Publicerad av fredrik-b på 12 mars, 2001 vid 20:39

vaknar av vinden som viner mot mitt fönster, grabbar telefonen och ringer Johan och kalle Stolt, dom e på väg…jag skyndar upp, hinner inte äta utan tar bussen in till varberg och hämtar lite frukost på McDonkan, Hot chicken sahara Co. Hoppar in i Stoltarnas bil som just parkerat utanför Donkan. Snackar igenom dagens surf, schysst riktning, ska öka till middag, klockan har nu hunnit bli halv 12 och vi kommer ner till ett Apelviken med sideshore men inga vågor!, vinden piskar i rejält, står och väger mellan 4.2 eller 5.0…Vi gå upp, riggar upp seglena, det får bli 5.0 konstaterar jag, lite fart idag. Vi riggar med leenden på våra läppar, det blir deras första surf på 4 månader, mitt första på 3 veckor. Vi riggar 5.0 zone(jag) 5.0 NR(kalle) och johan lånar mitt 5.3 wavecomp. Vi byter om, kalle hittade inte sin huva, ojoj säger vi, men han tror inte det e så kallt. Med gummi omslutande våra kroppar tar vi grejorna och rusar ner mot vattnet, vinden har vridit lite och ökat ändåså lite till, vågorna är nu knappt brösthöga och vi sticker ut…Vi kör ut i full fart rakt mot vågorna, johan får en fin våg och kör en en hands hopp, jag plockar en våg och kör en ganska okej table top, johan tjuter av glädje, sicken dag!. vi tre körde sedan järnet hela dagen (3timmar), laddade på en massa framåtloopar, table tops, bakåtloopar och fronside vågridning, Johans knä var fortfarande skadat efter en vrålhög snedlandad pushloop i höstas, Kalle kom upp efter att ha blivit spolad och fått simma efter prylarna i 10 minuter och var helt bortdomnad i huvudet och i händer, men han kom ut strax efteråt och körde järnet. Plötsligt förvann Johan, vart tog han vägen?…vi körde runt ett tag och letade efter honom bland vågorna som växt till sig änndå lite till och var nu ungefär huvudhöga. Vi hittade inte honom förrän efter 10 minuter när vi såg han gick upp i andra änden av viken, han hade krashat och uthalstampen hade gått av, så han hade simmat in i 20 minuter!…jobbigt, iallafall vi körde i en halvtimme till innan vi beslutade oss för att gå upp, vinden hade vridit till mer onshore och vi var helt slut i hela kroppen, och Stoltarna var båda mycket frusna. men eftersom vi hade med oss en vattenkamera så slängde vi i grejorna i den lilla ån som går ner mot vattnet från majas och seglade där lite och tog några bilder som jag ska försöka få Kalle att framkalla snart, det var ganmska så festligt. Vi gick upp, riggade ner och stack till Campino pizzeria och tog oss en välförtjänt Varberg Special kebab pizza.
    Detta var en otroligt skön dag som jag kommer minnas i flera veckor, säkert=)
    Jag hoppas på många många dagar som denna under 2001…
    Mvh
    //Fredrik-S43

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2001 vid 21:21

Kanon
    Konfen när den är som bäst
    Mera
    Mvh Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2001 vid 22:25

gött !!

• dude

Medlem
    13 mars, 2001 vid 00:12

härlit grabbar 🙂

• dr-masse

Medlem
    13 mars, 2001 vid 07:39

Mysigt! Var faktiskt inne å kollade webcammen i Varberg igår och tänkte “märkligt, är ingen ute när det ser så bra ut?”. Men det var det ju!

Av just den anledning som simkompisen råkade ut för så har jag i kallare väder ibland fäst uthalet en extra gång med den del av tampen som blir “över”… Har slarvat med det på sistone men kanske skall börja med det igen…

Fler rapporter!

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 08:53

Tack för ett kanonreportage ! Nu blev man
    ju inte mindre sugen….
    /
    mike

• voodoo

Medlem
    13 mars, 2001 vid 09:12

Fy F_ _ va taskigt !!

vooodo wink.gif

• fredrik-b

Medlem
    13 mars, 2001 vid 09:49

känns bra att det man skriver här blir uppskattat, tack!
    Mvh
    //Fredrik S43

• janne

Medlem
    13 mars, 2001 vid 10:22

Faaan va härligt det låter bengan…
    men jag blev ju inte mindre sugen….

ha de gött

Janne

• fredrik-b

Medlem
    13 mars, 2001 vid 12:18

jag skall ut och köra lite om en dryg timma, det lutar åt 5.8 och Twintip wave idag, vinden ligger runt 10 m/s och sideshore utan vågor, en utförlig rapport om dagens surf följer ikväll runt klockan 20.00 omifall att surfet håller i sig
    Mvh
    //Fredrik B S43

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 15:24

jag körde med toppluva igår….den satt kvar efter looparna:-)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skönt surf varberg!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.