Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skor som är smidiga ?

• Skor som är smidiga ?

Publicerad av xhib på 19 september, 2005 vid 11:15

Märkte igår att det börjar bli lite kallt att köra barfota. Själv har jag ett par Neil-Pryde skor, men jag tycker att de inte funkar bra när man skall i eller ur fotstropparna. Det blir för trögt mot footpadsen.
    Finns det några skor som ger en liknande känsla som barfota ?
    Har funderat på att slipa undersidan av skorna för att göra dem halare. Någon som provat det?
    Något annat tips som kan hjälpa ?

anders_hoffman svarade 19 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2005 vid 11:28

Tycker själv att det mest är en vanesak, körde tidigare helst barfota, men efter diverse småsår etc efter vassa saker, bla fenan och stenbottnar kör jag numer alltid med skor (även i grekland tex).

• jaca

Medlem
    19 september, 2005 vid 11:59

Kör också helst barfota men köpte ett par Atan från SP. Mycket smidigare än neilpryde inte alls lika “grova” i sulan.

• s

Medlem
    20 september, 2005 vid 09:10

Rip Curl har en sko som är helt super! Lite lik Atans sko helt utan sömmar och remmar som man fastnar i.
    Är dessutom helt tät! Till skillnad från många märken som har sömmar som läcker så har denna bara två sömmar och de är överlimmade med gummi och helt täta.
    Finns i 3, 5 och 7mm!
    3:an är supersupersmidig! Och tunn sula som ger känsla.
    5:an har jag på vintern. Sulan är dock i tunnaste laget, det blir lite kallt men känslan till brädan är ju viktig. Atans sko tror jag har lite tjockare sula. Jag har de kallaste dagarna lagt i en sportsula som isolerar lite extra, riktigt varmt och skönt.
    7:an är nog mest avsedd för vågsurfing då den är lite tjock för vindsurfing. Jag har aldrig använt den.

/Staffan

• big_jeppe

Medlem
    20 september, 2005 vid 16:42

Jag håller med om att Atan är smidiga. Fram tills förra veckan har jag kört med en NP-sko som är kanske 3 år gammal. Nu har jag kört en gång med mina nya Atan skor. Vet tyvärr inte vilken tjocklek jag köpte, men skillanden var stor. Det står nått skit om “barefoot system” på kartongen som jag bara skrattade åt. Men väl på brädan (och på steniga stränder) kände man faktiskt skillnad mot andra skor jag haft.

• anders_hoffman

Medlem
    20 september, 2005 vid 17:23

Har också Atan’s 7mm-are.. Det där Barefoot System som du nämnde har jag fått för mig att det är insidan som ska vara anpassad för barfota.. att det ska vara lätt att få på skon.. Men för mig är det lögn i helvette att få ner en barfota-fot i dom skorna.. Måste ha en tunn strumpa på mig för att det ska funka..
    Men jag kanske har missuppfattat deras Barefoot System..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skor som är smidiga ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.