Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Skruv till Naish Momentum
-
Skruv till Naish Momentum
Publicerad av regfellow på 17 augusti, 2011 vid 18:11Gängorna gick på skruven och behöver nya skruvar. Något tips?
kneepad svarade 13 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag har haft svårt att hitta. Har varit runt till olika byggvaruhus och letat efter M6, men det brukar bara finnas icke-rostfritt eller rostfri insexskruv och sexkantskruv. Nöjer du dig med insexvarianten, så finns den på Bauhaus i Svågetorp.
-
Jag kunde beställa från Fahléns. Kolla kanske med dom…
-
Vilken storlek behöver du?
Har en del rostfritt i butiken på Sydkajen 130 i Malmö
-
Skall plocka in brädan ifrån bilen imorgon och mäta upp den. Tror dock Danger som oxå kör en del Naish har koll att det är M6. Om det nu säger något?! =]
-
På min gamla Naish Sol vet jag att det var M6 och jag gissar att det är samma på Momentum. M-gänga är en ISO-standard och anger endast ytterdiametern och stigningen på gängan. Du måste alltså kolla upp längden på skruven för att få rätt.
-
Regfellow;666142 wrote:Skall plocka in brädan ifrån bilen imorgon och mäta upp den. Tror dock Danger som oxå kör en del Naish har koll att det är M6. Om det nu säger något?! =]
Yes, M6 är det säkert men de kommer i ganska många olika längder – 10, 12, 16 eller 20mm är vara vanliga.
Kolla vilken längd du behöver så kanske jag kan hjälpa dig.
-
Försök att få tag på syrafasta bultar, vanliga rostfria typ biltema rostar i saltvatten.
-
En bult har enl. definition aldrig gängor…:smirk: /messerschmidter
Logga in för att svara.