Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skruv till naishbräda..

• skruv till naishbräda..

Publicerad av henke15 på 10 oktober, 2005 vid 15:14

saknar fyra skruvar för att skruva fast stropparna med. någon som vet var man kan få tag i denna storleken(M6 på gängorna) eller möjligtvis har några naish skruvar eller liknande på lager som man kan köpa???

mozzy svarade 19 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • brickan

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 15:25

Kolla noga så att det verkligen är M6 oftast är det Amerikansk gänga typ UNC eller vad det heter.
    Ta med skruven och knalla in i en marinbutik så har dom nog något till dig.

• skejtar_henke

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 15:47

clas olsson har.

• mozzy

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 17:57

Gör som jag då…
    Gôbbarna på CO hade inte rostfritt när jag vá där.. Det funkade juh å sätta dit vanliga, men när det
    var dax å ställa om stropparna till ”winter-mode” förra hösten satt dom fast…
    Fick med mig insertsen upp 🙂

• henke15

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 17:59

var på CO och de hade rostfria och syra- något så de skulle man kunna ha i saltvatten.. var nog relativt säkert M6 då det inte var några problem med iskruvningen..

• mozzy

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 22:07

Eller så går du å köper skruv i mässing, vilket är billigare än rost å syrafritt.
    Har haft det på wake´n i typ 4 år å det funkar varje ggn man skall ställa om stance´n från kite till wake…
    Inte för att det skiljer många kronor, men ändå…
    Gällande Naishbrädorna är det INTE vanliga M6-skruv, utan typ tum eller nått…
    Du kan säkert tvinga ner en M-bult nått varv men sen är det nog kört…

• henke15

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 14:53

tror visst det var M6 på min naish bräda då det gick som smort att skruva i skruvarna. borde det inte gjort om det var andra gängor.. däremot på min andra naish bräda(haze) är det helt andra gängor på skruvarna.. konstigt att de använder olika gängor tycker jag, borde vara en standard grej, eller finns det någon naish expert här som kan förklara skall tilläggas att båda brädorna är från 04..

• mozzy

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 19:09

Svar till:

tror visst det var M6 på min naish bräda då det gick som smort att skruva i skruvarna. borde det inte gjort om det var andra gängor.. däremot på min andra naish bräda(haze) är det helt andra gängor på skruvarna.. konstigt att de använder olika gängor tycker jag, borde vara en standard grej, eller finns det någon naish expert här som kan förklara skall tilläggas att båda brädorna är från 04..

[/ QUOTE ]

Vilken bräda med M-gängor?
    Min Thorn (-04) har inte M-gängor, inte TT´n heller (-01)…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skruv till naishbräda..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.