Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skruva isär en NP mastfot?

• skruva isär en NP mastfot?

Publicerad av sinker på 8 oktober, 2006 vid 20:17

Vill byta joint i en NP mastfot… Hur gör jag?
    Egentligen behöver jag bara få av den breda runda plattan som sitter längst ner men den sitter “fast” på den gängade tappen. Jag kan inte skruva av den gängade tappen trots att jag tar i allt jag kan med en insex från botten. Ska man lossa dom små tvärgående insex-skruvarna kanske?
    /sinker

stinger svarade 18 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • tsss

Medlem
    8 oktober, 2006 vid 20:47
    Sinker wrote:
    Vill byta joint i en NP mastfot… Hur gör jag?
    Egentligen behöver jag bara få av den breda runda plattan som sitter längst ner men den sitter “fast” på den gängade tappen. Jag kan inte skruva av den gängade tappen trots att jag tar i allt jag kan med en insex från botten. Ska man lossa dom små tvärgående insex-skruvarna kanske?
    /sinker

japp, just det — och bara dom inget annat

• petter_f

Medlem
    8 oktober, 2006 vid 22:11
    Sinker wrote:
    Ska man lossa dom små tvärgående insex-skruvarna kanske?/sinker
    Yep, only losen the two tvärgående insex-skruvarna. Just make sure you get a tendon especially for the NP base. Ones from other brands can vary a mm or two in thickness making it impossible to get the thing back in.
  • stinger

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 06:21

På min NP-mastfot är det insex från båda hållen (en av dem är en liten skruv, den andra en plugg med gängor i) men skruva ut skruven/skruvarna så får du banka ut den andra delen sen, den sitter rätt hårt i jointen, använd en dorn så du inte pajjar gängorna.

Du behöver ta bort båda för att kunna byta jointen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skruva isär en NP mastfot?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.