Senaste nytt › Forums › Skum dröm
-
Skum dröm
Publicerad av borje på 21 januari, 2004 vid 13:57Jag hade en väldigt skum dröm i natt.
Jag drömde att jag var ute och surfade när jag till min förskräckelse upptäcker att jag inte hade någon bom, utan jag seglar runt hållandes i masten och akterliket. Jobbigt som fan var det.
Vad kan en sån här dröm betyda?
Har jag bara kraftig surfabstinens eller kommer 2004 bli det sämsta och jobbigaste surfåret nånsin?semivaken svarade 20 år, 10 månader sedan 16 Medlemmar · 45 Svar -
45 Svar
-
hrm… inte för att jag är någon tankeläsare men det kanske menas med att du skall slänga din bom du har nu och köpa en ny ?
-
Du kanske har rätt, jag får väl kasta min gamla alu och köpa en kolfiberbom helt enkelt.
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst21 januari, 2004 vid 15:18hehe..
Kan vara så att den kanske kommer pajja nästa seglingsdag..så det blir jobbigt att segla in???
haha..ingen drömtydare jag heller..men kanske kan det va såKan ju berätta min dröm oxå då..höhö
Efter jag kollade på hajprogrammet igår, fick jag “mardröm” på natten (har ju fetaste hajnojjan i sverige!!)
Surfade någonstans i min fantasi som var “pozo”, lite halvskumma som drömmarna är så var en fd arbetskamrat från GBG-HAMN med o surfade!?!??!
Han vilketfall, surfade på det här såkallade “pozo” stället, o tränade Loopar..o jag fattade inte hur han vågade öva tricks där(havet var mörkt o “djupt”)..men jag gav mig ut o surfade, livrädd för att ramla i o bli uppäten av en haj/någotVinden kom o gick..överriggad till vindstilla.
Körde 4.5!..haha
Jobbargubben sa till mej att testa loopen..men vågorna kom från “fel” håll för min del..om jag gjorde åt detta hållet skulle det bli mera utav en CHeese ROLL sa jag???
(högerfots hopp)låter kanske inte som en mardröm ännu..men den kännslan man har i drömmen e verklig..jag såg verkligen hur svart o djupt det var där jag surfade..kände att något var under mej
Men han sa till mej: varför e du så rädd att surfa och öva tricks här!?,inga hajar kommer in här..
Men det är så svart o djupt?
Det ser bara så ut..testa!
till min upptäckt var det inte så djupt som jag trodde o inte lika farligt längre, men själva hajnojjan fans fortfarande kvar under seglandet.
Min slutsats av min dröm, utav det jag tror jag kan förtydliga är:
Att om jag skall lyckas med Loopen, skall den göras i Lejet(vänsterfots hopp), sist jag seglade där var den på G..men jag fegade (känns mongo i apel,högerfotshopp)
men om jag skall testa CheeseROllen,blir det apel!
Det svarta/djupa..byiga vinden, överriggad till underriggad.
Har hajnojja när jag surfar här hemma på mina vanliga spots, Beerlanda,Varberg öarna osv..haha..det e sant!
jag har en ruskig skräck, jag inbillar mej att något e under ytan o spanar på mig när jag ligger o sprattlar(skall vattenstarta)..behöver inte vara en haj..bara att något finns där o vill käka up mej/dra ner mej.
..bara att surfa där vattnet är mörkt makes me little scared..
Det med vinden:
när jag e överriggad..eller när det överhuvud taget blåser pung o jag har tryck i 4.0 – 5.3, så tänker jag inte lika mycket på det läskiga,ADRENALiN!!!!men därimot när jag guppar eller halvplanar med 6.0, im scared!
det e mycket nu..men det e frustrerande att jag inte kunna fått typ spindel forbi istället för detta!!!!!
vill kunna relaxa!!!!!!!!!!!
But im a V-surfer…and fighting back
Någon som årkat läsa igenom skiten jag skrivit o kanske har samma typ av rädsla????
eller kanske har en annan förtydling av min dröm
-
själv tycker jag att det är mycket värre om en spindel kryper över seglet när jag riggar eller ner i våtdräkten.
Men visst var det ganska fräckt ner hajen hoppade högt upp i luften när den fångade sälar. tänk att se detta tio meter framför sig när man är ute och seglar.
-
Själv är jag mest rädd för att bli tokmulad av en brännmanet i fejset. Hände i höstas och det är inget jag vill uppleva igen. Var helt utslagen i 5 timmar…
-
Jag håller med, brännmaneter är inte kul. Lyckades smeta in hela bommen med trådar en gång, fick det på händerna och sedan ansiktet också, inget kul alls.
-
Surfmardrömmar!
De flesta av mina surfdrömmar är helt klart åt mardrömshållet. Det är mycket sällan lyckliga drömmar med riktigt bra surfing, nej i mina drömmar jag hamnar oftast i en oändlig riggningsloop, som jag inte kommer ur, medans alla poolarna är ute och rippar järnet. Lite jobbigt. Till slut vaknar jag precis när jag är på väg ner till vattnet.
En annan mysko dröm jag hade för mycket länge sen var när jag surfade hemma INNE i huset, rätt kul faktiskt. Var undefär en halv meter djupt vatten i hela huset, undra om det hade visats nån indoortävling på TV på kvällen kanske?
Nå vad tror ni om min oädliga riggningsloop då? Vad kan den peka på?
-
FAN VAD SJUKT JEPPE!!
I natt drömde jag samma dröm som du hade drömmt om riggningloppen.Det jag kommer ihåg är att jag åker ner med min moppe och min w-surf vagn.Jag håller på att packa upp och packa upp medans alla andra rippar JÄRNET!!Jag sjäv fattar inte hur dom kan åka så fort???för det blåser absolut inget??? Iaf tillbaka till det med riggningsloppen,när jag e färdig går jag ut med sakerna i vattnet och så fort jag kommer i med mina fötter i vattnet vaknar jag ??Vad kan detta betyda då???Om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte att någon av oss som har drömmt har surfat om senaste 2 veckorna,pga av ingen vind??Så är vi så SJUKT SUGNA så vi drömmer sjuka drömmar istället //Naishan -
Haj mardrömmar
Jag är mer rädd för maneterna… har med lyckats kleta in massa maneter i bommen.. inget roligt sen när man kliar sig i pannan och märker att man hade händerna fulla av manet trådar. -
Jag måste säga att jag känner igen det där med att man aldrig kommer ut på vattnet. Man vet att det blåser och man skyndar sej som fan men av nån skum anledning så kommer man tamefan aldrig ut på vattnet innan man vaknar.
-
Kom på en till grej…
En kompis drömde för ett tag sen att han var ute och surfade. Det skumma med hans dröm var att han surfade runt på en stor uppblåsbar korv. Det var nåt skummt med seglet också men jag kommer inte på vad. Inte helt normalt om man frågar mej -
själv hade jag en jättehemsk upplevelse förra året i mars tror jag att det var. Jag drömde att det var sommar, grymt blåsigt sol o grejor. allt va sådär supersurfigt (som kan-inte-säga-m-smurfen skulle sagt.)
jag riggar upp seglet helt jättebra o ska just ut när jag till min stora fasa upptäcker att jag har glömt masttfoten!
e på landet också så det är en massa mil hem och jag kan inte hämta den. Och ni andra kan vara glada att era drömmar tar slut här för jag måste spendera resten av sömnen till att sitta på stranden! vet ni hur tråkigt det är!?Vad som är riktigt illa är att några veckor senare i fiskebäck ska jag rigga upp mina grejor ochgissa vad som händer? jo jag har glömt den igen, som tur är åker farsan o hämtar den men jag har ju självklart glömt längarn också så jag kan inte rigga uåpp under tiden. suck.
-
vilket ju kanske betyder att drömmarna kommer bli sanna på ett eller annat sätt.
Börje kommer tappa bommen
Lars K kommer få kyssa en brännmanet
Naish, Tobba och Jeppe kommer få minnessvårigheter o glömma att de riggat och aldri kommer de ut på vattnet.
Jeppe kommer få översvämning i huset alternativt flytta till badhus.
Jag kan inte berätta vad jag kommer ”råka ut för” i år då det säkerligen finns barn under arton här .
Om Rambo inte blir uppäten av en haj kommer nog fiskebäckssjöodjuret o käkar upp honom.Och Tobbas kompis…, asså det fallet är nog tom för svårt för mig
Ians spådomsservice jag visste att du skulle skriva =)
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst21 januari, 2004 vid 19:37NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!
not fiskebecksodjuret…Oh..vilken tur att jag inte doppar min bräda i det vattnet, blev rädd för 1 sek..pju
Nä! men detta året skall jag försöka B arbeta min rädsla lite bättre..
-
Ajaj. Har faktiskt drömt om maneter jag såg på nåt nyhetsinslag från Japan. Där hade yrkesfiskarna enorma problem med brännmaneter på nån dryg meter i diameter som fastnade i näten. Man såg enorma stim som flöt omkring. Ruskigt otäckt. Men vackert också…. 😛
Den drömmen måste betyda något, är jag rädd… :-O
Logga in för att svara.