Senaste nytt › Forums › Skum dröm
-
Tydligen finns behov av Steffos nya grej: En rådgivningsspalt. Dessutom bör i den nya psykiatrireformen ingå att en professur i neurologiska störningar pga av windsurfabstinens tillskapas. Detta håller på att bli ett folkhälsoproblem (om nu surfare kan anses som folk).
-
Haha, jag har precis samma fobi som dig rambo. Jag känner igen mig i de du säger, man ligger där och plaskar på mörkt vatten, och får en krypande känsla längs ryggraden att någon iaktar och tänker angripa en…
Sjukligt obehagligt i varje fall. Men inget man inte kan leva med, om det inte finns ett habo monster(Legend, myt eller verklighet?)…Återstår att se, kan faktist dra mig till minnes stunder då man trott sig skymta en ryggfena från denna best på habos annars väldigt lungna vatten…
Vem vet förresten vad som hände den där medelålders damen som gav sig ut på lånade grejer för va va det nu, 4 år sedan kanske?
Hon må vara försvunnen, men funderingarna fortsätter…
-
They are coming to get U!!
-
Men i askim seglar du ju Rambo, å där finns det ju sälar som bitts, och jättestora brygdar;)
Är själv mest manetnojjig och senariot med att få en stor manet i plytet har ju figurerat i drömmar ibland. Har ioförsig seglat endel i ett innanhav(mar menor) i spanien där det är hur mycket och hur stora maneter som helst. Lite knäckande bara när jag var där i år och ser småbarnen kasta maneter på varandra som ingenting, fick lite senare förklarat för mig att de mindre maneterna(typ mindre än 1dm i diameter) inte bränns.
Men var inte så kaxig första året ja var där och lånade en smal speedbräda och rejasade ut nån kilometer på havet och när jag är halvvägs in i jippen upptäcker att jag har ett stimm med jättebrännmaneter med typ 1 meter i diameter(trodde inte det fanns så stora maneter) men jädrar vilken gipp det blev och jädrar va fort det gick in sen… -
Jag förstår att du gjorde en sbann gipp å in igen Karapp… Iaf efter att ha seglat över ett sådant stimm brännmaneter..
Jag har med åkt in i ett stimm manneter men det var bara vanliga gele klumpar.. men man vet aldrig.. det kanske ligger nån stor brännmanet och väntar på mig.. eller kanske fiskebäcksodjuret… man får nog gå och skaffa en livbåt som man kkan ha på ryggen och när man hålelr på å krasha e det bara och hoppa i den ^^ -
Hej! Själv har jag fått berättat för mig att jag har tränat gippar i sömnen, liggandes på rygg och vevandes med armar och ben.
Sedan har jag också druckit öl i sömnen, med armen i vinkel, blicken i skyn…
Is idag på Särö-viken…
/Niclas
-
ja, eller så skulle man kunna ha nån slags dräkt som blåste upp sig när man ramla i så man inte nuddade maneterna
Här hemma tycker jag inte det e så jobbigt med maneterna, ok de bränns men inte så farligt, det bara kliar lite.
Men däremot när det blir jättestim med vanliga maneter som det blir här hemma å man kommer i full planing rakt in i ett stim och det blir tvärstopp…
eller när man får upp manetsläm på brädan blir det gott halt ´jobbigt -
Njao, svenska maneter kliar bara lite om man får dem på händer och fötter. Brände mej ofta på fötterna i somras men det kliade ju bara lite. Dock helt annat när jag fick en i fejset. Då kändes det som brinnande bensin, helt förlamande. Kunde knappt öppna ögonen. Är nog för att huden i ansiktet är mkt tunnare och känsligare.
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst22 januari, 2004 vid 12:41ogillar maneter óxå..men dem utger inte samma kännsla för mej som den dära nojjan jag har o berättade om.
klart, man vill ju inte dra en Lars.K i repris direkt, hur bar du dig åt när du skulle ta dig in????
kommer ihåg första surfingdagen med shorts förra året, solsken o varmt, gott drag i 6.0an, körde i Beerlanda..Nordostvind!
Men satan va brännmaneter..fetaste klumpen/samlingen brännis jag surfat ibland!!
annars så brukar jag bränna mig runt smalbenet när jag surfar..har en teori om att det är pga när man trampar vatten så åker nedredelen av våtdräkten upp, o dojjan viks ner
memen..det e sådant man överlever, ett vatten monster eller en haj låter o känns mer skrämmande för mej.
sedan finns det ju maneter man hällst inte vill stöta på heller..kan ju döda dem med.
-
Jo, ja håller med rambo… våra maneter i sverige bara bränns dom dödar ju oss inte iaf… ( Tur de för då skulle ja ha dött ett antalgånger )
-
Farbror Barbro kanske kunde ha en spalt här på steffo, där alla med fobier, skumma drömmar och andra psykiska problem kunde skriva in och få svar.
-
Jo, jag lyckades segla in. Sen ragla uppför stenarna vid Fotöbron. Fick “vila” en timme innan jag kunde rigga ner och köra hem. Inge kul…
-
Jobbigt lars k…
Men man kanske skulle ta en tripp till Nessie…
Logga in för att svara.