Senaste nytt Forums Skum dröm

• drakglenn

Medlem
    22 januari, 2004 vid 15:01

Svar till:

Men i Askim seglar du ju Rambo, å där finns det ju sälar som bitts;) grin.gif

[/ QUOTE ]

Håja håja, visst kryper känslan på ibland att det finns nått i det mörka djupet som förvillat sig upp till våra breddgrader, nån vit haj på 7,02 meter som rekordet är.

Det var i början på 1900 talet som Naturhistoriskamuseets kända Blåval strandade i Askimsviken, jag menar kan en tretiotons blåval komma dit kan väll en haj göra det grin.gif grin.gif

//Glenn

• ian

Medlem
    22 januari, 2004 vid 15:15

nu ska du nog se att rambo blir lugn wink.gif

• lars_k

Medlem
    22 januari, 2004 vid 15:23

En vilsen vithaj borde vara ordentligt hungrig också…hugger på allt som rör sej.

• tobba

Medlem
    22 januari, 2004 vid 19:59

Håja håja, visst kryper känslan på ibland att det finns nått i det mörka djupet som förvillat sig upp till våra breddgrader, nån vit haj på 7,02 meter som rekordet är.

Det var i början på 1900 talet som Naturhistoriskamuseets kända Blåval strandade i Askimsviken, jag menar kan en tretiotons blåval komma dit kan väll en haj göra det grin.gif grin.gif

//Glenn

[/ QUOTE ]

Är du serös eller? Har man missat nåt?

Tobbe, HC Runnsurfer

• drakglenn

Medlem
    22 januari, 2004 vid 21:57

Svar till:

Det var i början på 1900 talet som Naturhistoriskamuseets kända Blåval strandade i Askimsviken,

[/ QUOTE ]

Nej nej, det var år 1865 som den simma upp i Askim!!!grin.gif

Läs mer här….
    http://www.gnm.se/Malmval.htm

Svar till:

[/ QUOTE ]

John J rambo: Jag måste säga att jag förstår din hajnoja,
    jag lider nämligen själv av västa hajnojan, inte här omkring men utomlands………..Jävla Discovery channel!

I en dokumentär där som handlade om vithajarnas angrepp geografiskt berättade de att den näst största fångades utanför Australien, 6.98 meter

den största fångades av en fiskare utanför MALTA I MEDELHAVET!!!! 7.02 meter, fiskaren fick tydligen åka omkring och leta efter en kran som fick upp skiten ur vattnet…. SHIT ASSÅ!!!

Kommer säkert på svenskt tv snart så ni kan se själva…..

//Glenn

• anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2004 vid 23:21

lol kul tråd!
    cool.gif
    /smurff

• anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2004 vid 23:23

Skojar du! Hur kunde du känna av nån brännis med det skägget? grin.gif wink.gif tongue.gif
    /smurff

• anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2004 vid 23:24

Svar till:

Jo, jag lyckades segla in. Sen ragla uppför stenarna vid Fotöbron. Fick “vila” en timme innan jag kunde rigga ner och köra hem. Inge kul…

[/ QUOTE ]
    Skojar du! Hur kunde du känna av nån brännis med det skägget?
    /smurff

• niklas_s

Medlem
    23 januari, 2004 vid 00:47

själv drömmer ja allti om att ja sitter mitt i min gamla idrottssal ja hade på lågstadiet med blöjja på mig. hur tolkar man detta?

de där me den oändliga riggningen har ja kännt av ett par gånger i sommras. men då i verkligheten. ja kommer ner till fiskebäck å de e tomt på riggdäcket, när ja börjat rigga upp kommer mr snabbriggare mathias ner me sin fina volvo smile.gif. vid dehär laget har ja fått på seglet på masten å ska dra nedhal. när jag sedan ska dra uthalet på bommen så e mathias i princip uppriggad, (ja fattar inte hur de kan gå så fort). när ja ser att han redan e färdiriggad så börjar ja bli lite stressad, okej mycke stressad, vilket gör att de tar typ 20 min å få på fenjäveln på brädan. tillslut lyckas ja ta mig i vattnet me prylarna ihopsatta å då har mathias vart ute å fjollat sig me sina frammåtloopar i ca 45 min. kanske borde öva riggning nu i vintertider?

• karapp

Medlem
    23 januari, 2004 vid 09:22

Brukar oxå ha problem med att jag e långsam fast mer när man ska rigga ner. Eller rambo? wink.gif
    När alla andra lägger in prylarna i bilen har jag knappt släppt på uthalet. Vi kanske ska köra lite riggningsträning nicke, du riggar upp och jag riggar ner…hehe grin.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    23 januari, 2004 vid 10:09

Karapp även kallad blitxen..hehe wink.gif

• lundvall

Medlem
    23 januari, 2004 vid 14:13

Låter som en bra ide nicke wink.gif
    Eller så kan man ju alltid övertala min pappa att rigga medans man tar på sog våtdräckten eller nått laugh.gif

• tobba

Medlem
    23 januari, 2004 vid 22:34

När ska någon komma på hur fan man ska göra för att altid kunna ha seglet uppriggat? Större tekniska underverk än så lär väl ha gjorts… Ett par gångjärn lite här och var skulle göra susen. Bara att vika ihop, slänga i bakluckan och åka hem.

• niklas_s

Medlem
    24 januari, 2004 vid 00:57

håller helt me tobba. om man nu lyckas landa nån liten bil på mars så borde man la fan kunna utväkla en hopfällbar rigg. nått som nasa borde ta sig an.

• semivaken

Medlem
    24 januari, 2004 vid 09:37

det är ju klart att man alltid kan ha seglet riggat wink.gif
    att man får köra med öppen baklucka gör ju inget när man sparar in tiden det tar att rigga hehe…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Skum dröm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.