Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Skumplast eller liknande?
-
Skumplast eller liknande?
Publicerad av larssa på 31 mars, 2011 vid 19:42Skall ut på resa o ta med vågisen. Tänkte ta och skydda lite extra med skumplast eller liknande, men vet inte vart man hittar det i Helsingborg?
Kan ju alltid kolla med elektronikföretagen om dom har.
waimeadude svarade 13 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Kop ett par billiga liggunderlag, klipp a klitra lite och hej hopp sa har du ett val skyddande fodral:laugh:
-
Chansar på att svara trotts att det är 1:a april 🙂 … Det är dock inget skämt ändå trist men sant . Har för mig att det finns ett företag i Bjuv som sysslar med skum till dynor och dyl. Här är länken till företaget:
-
http://www.skumplasten.se/. Ligger i Malmö men har det mesta när det gäller skumplast. Hörs nästan på namnet:-)
-
Finns en skumplast-butik i helsingborg!! På wieselgrensgatan, efter backen, mitt emot kyrkogården. Den heter skum-plast tror jag. Han har allt möjligt mystiskt!
-
Gott, var ska du nu Larssa?
Liggunderlag tycker jag funkar kanon och finns ju oftast billigt på t ex ÖB. Har du fasta fenor på någon vågis är det en bra idé att ta en bit frigolitblock och göra hål för fenorna i det så dom inte bryts eller skadar boxarna. Har du one-pup på kiterna (förutsätter jag) är det också bäst att lägg lite bubbelplast eller liggunderlag runt dom (som när kiten är ny i förpackning). Bubbelplast har dom på t ex Matton/Kontorsvaror (Biltema är ju annars ett säkert kort också). -
Finns på typ Rusta o ÖoB. Förmodligen billigare än specialföretagen….
-
Fan va bra på bilden.
Utnyttja volymen och skydda med kläder.
Synd bara om man har lit vax.
Logga in för att svara.