Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skumplast eller liknande?

• Skumplast eller liknande?

Publicerad av larssa på 31 mars, 2011 vid 19:42

Skall ut på resa o ta med vågisen. Tänkte ta och skydda lite extra med skumplast eller liknande, men vet inte vart man hittar det i Helsingborg?

Kan ju alltid kolla med elektronikföretagen om dom har.

waimeadude svarade 13 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • acemattias

Medlem
    31 mars, 2011 vid 20:27

Kop ett par billiga liggunderlag, klipp a klitra lite och hej hopp sa har du ett val skyddande fodral:laugh:

• danneee

Medlem
    1 april, 2011 vid 19:27

Chansar på att svara trotts att det är 1:a april 🙂 … Det är dock inget skämt ändå trist men sant . Har för mig att det finns ett företag i Bjuv som sysslar med skum till dynor och dyl. Här är länken till företaget:

http://www.abceurosoft.se/

• brickan

Medlem
    2 april, 2011 vid 21:25

http://www.skumplasten.se/. Ligger i Malmö men har det mesta när det gäller skumplast. Hörs nästan på namnet:-)

• farbrorfraz

Medlem
    3 april, 2011 vid 01:22

Finns en skumplast-butik i helsingborg!! På wieselgrensgatan, efter backen, mitt emot kyrkogården. Den heter skum-plast tror jag. Han har allt möjligt mystiskt!

• above_the_law

Medlem
    3 april, 2011 vid 06:11

Gott, var ska du nu Larssa?
    Liggunderlag tycker jag funkar kanon och finns ju oftast billigt på t ex ÖB. Har du fasta fenor på någon vågis är det en bra idé att ta en bit frigolitblock och göra hål för fenorna i det så dom inte bryts eller skadar boxarna. Har du one-pup på kiterna (förutsätter jag) är det också bäst att lägg lite bubbelplast eller liggunderlag runt dom (som när kiten är ny i förpackning). Bubbelplast har dom på t ex Matton/Kontorsvaror (Biltema är ju annars ett säkert kort också).

• hengo

Medlem
    3 april, 2011 vid 09:32

Varför gör ni inte bara såhär? funka bra! 🙂

• blizzy

Medlem
    3 april, 2011 vid 14:59

Finns på typ Rusta o ÖoB. Förmodligen billigare än specialföretagen….

• waimeadude

Medlem
    4 april, 2011 vid 13:43

Fan va bra på bilden.
    Utnyttja volymen och skydda med kläder.
    Synd bara om man har lit vax.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skumplast eller liknande?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.