Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skydd för joysticken på GT 31

• Skydd för joysticken på GT 31

Publicerad av badjanne på 26 augusti, 2008 vid 10:33

Har haft problem med att joysticken på min GT 31 lätt ändrar inställning när jag surfar.
    Såg att någon hade en plastbricka som skydd över knappen, men brickan ramlade tydligen lätt bort.

Nedan några bilder på min lösning.
    Utgick från en vanlig nyckelbricka i (termo)plast.
    La den i kokande vatten så att den gick att böja.
    Överbockade lite så den klämmer och kylde sedan ner den i kallt vatten.
    Hålet stämmer och alla kanter är väl rundade.
    Framförallt sitter den kvar. Kostnad högst en spänn

carl-r svarade 16 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • 40knots

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 11:13

Helt topp ide…. tack för tipset. Jag skall genast pröva. Trycker den inte på den lilla knappen som i värsta fall stänger av hela GTn?

• jester

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 11:26

Nackdelen är ju att du inte kan använda joysticken alls med denna lösning. Jag använder en lite kudde som jag tejpat fast på ena sidan om joysticken. Då trycks det inte på knappen av misstag, och man kan med lite vilja fortfarande använda joysticken. Ser dock inte lika snyggt ut… 🙂

• badjanne

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 11:29

@40knots 493988 wrote:

Helt topp ide…. tack för tipset. Jag skall genast pröva. Trycker den inte på den lilla knappen som i värsta fall stänger av hela GTn?

Inga problem vad jag märkt. Är du rädd för detta kan du ju göra en liten urgröpning.

• badjanne

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 12:02

@Jester 493990 wrote:

Nackdelen är ju att du inte kan använda joysticken alls med denna lösning. Jag använder en lite kudde som jag tejpat fast på ena sidan om joysticken. Då trycks det inte på knappen av misstag, och man kan med lite vilja fortfarande använda joysticken. Ser dock inte lika snyggt ut… 🙂

Det går både att trycka ner joysticken och skjuta den fram och tillbaka med den “blå” när den ligger i fordralet men det händer inte ofrivilligt.

• jester

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 13:09

ah.. coolt!

• billie

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 18:49

Är det för att joysticken inte skall bryta och bli utsliten ? . För annars är det ju bara att ställa in det man vill se och hålla joysticken nedtryckt en liten stund så att key locked funktionen träder fram . Då kan man inte ändra någon inställning.

• klang

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 20:53

Hahaha… Janne, du är full av ideer… ser ju riktigt bra ut. Har haft en massa problem med den där joysticken, ska se om jag kan hitta en liknande nyckelring… annars kan du ju sälja de där för 20kr under Klagshamns speed tävling 😉

• carl-r

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 21:28

Ser väldigt proffsigt ut. Nästan som ett originaltillbehör! 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Skydd för joysticken på GT 31

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.