Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skyddsslang på ozone bom

• Skyddsslang på ozone bom

Publicerad av fredde-k på 23 juli, 2007 vid 09:02

någon som vet ett bra sätt att laga skyddsslangen på?
    Efter förra veckans blåsiga dagar har den börjat spricka.
    Kan man byta ut den, det ser komplicerat ut isf, kan man tejpa den?
    någon som har ett bra tips??

Ha en bra dag
    Fredde

fesen svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • virena

Medlem
    23 juli, 2007 vid 09:19

@Fredde k 399418 wrote:

Ha en bra dag
    Fredde

Min såndär gick sönder för några månader sedan och jag har tejpat, men man får tejpa om rätt så ofta. Om du tröttnar på att tejpa kan du köpa en ny chickenloop som sitter ihop med den där slangen. Jens säljer dom (milkman)

Lycka till Virena

• fesen

Medlem
    23 juli, 2007 vid 09:23

Tror Pär (Tjoppe) har någon reserv här på framsidan också…om det är akut.

//Robban

• nic

Medlem
    23 juli, 2007 vid 09:33

@Fredde k 399418 wrote:

Ha en bra dag
    Fredde

249kr så får du nytt CL-kit som du byter ut.

Du kan lösa det tillfälligt genom att ta bort slangen helt (så blir det som på andra kitar utan slang) men kolla i hålet på bommen om du har något vasst som sliter på slangen. Förmodligen har du inte 07-bommen som har rostfritt hål.

nic

• fredde-k

Medlem
    23 juli, 2007 vid 10:11

Tack för hjälpen,
    ska kolla så det inte är något vasst där (har instinct 06) sen testar jag att tejpa så får vi se. det var ju inte så dyrt att byta om det krånglar.

ha det gott
    Fredde

• orvar

Medlem
    23 juli, 2007 vid 16:49

By the way…
    Finns det nåt trix att modda bommen så att man kommer åt releasen utan att att leachen spinner upp sig om man loopar??? (Typ 5:e lina) Sätter man leachen i chickenloopen så når man ju inte röda öglan om man skulle behöva.
    Är man väl “Power:ad” så har man ju inte en suck att hålla emot kraften från draken om man tex står i midjedjupt vatten och draken har krachat och är på väg mot skogen…

• hbgkitare

Medlem
    24 juli, 2007 vid 06:20

@Orvar 399528 wrote:

By the way…
    Finns det nåt trix att modda bommen så att man kommer åt releasen utan att att leachen spinner upp sig om man loopar??? (Typ 5:e lina) Sätter man leachen i chickenloopen så når man ju inte röda öglan om man skulle behöva.
    Är man väl “Power:ad” så har man ju inte en suck att hålla emot kraften från draken om man tex står i midjedjupt vatten och draken har krachat och är på väg mot skogen…

För det första så är det väl inte så mycket tryck i draken när du släppt bommen och för det andra så är det ju releasen på leachen du skall utlösa om du nu måste frigöra dig från draken och den sitter ju vid selen. Jag har min leach fäst i depowerlinan mellan bommen och chickenloopen!

• orvar

Medlem
    27 juli, 2007 vid 06:36

@Hbgkitare 399610 wrote:

För det första så är det väl inte så mycket tryck i draken när du släppt bommen och för det andra så är det ju releasen på leachen du skall utlösa om du nu måste frigöra dig från draken och den sitter ju vid selen. Jag har min leach fäst i depowerlinan mellan bommen och chickenloopen!

Tack för svaret men du kör förmodligen inte med tryck i din drake?!
    Själv bor jag där vinden är byig och träden växer nära stranden. Ibland måste en release ske mycket fort efter ett missat trick och då vill jag inte frigöra mig från draken. För det första kan det ta en stund från det att man har tappat bommen innan draken dalar ner till vattnet(hängandes i leachen till chickenloopen) och när den landat orkar man inte hålla emot. Det är däremot bra depower så länge draken är i luften under kontrollerade former.

INGA TIPS???

• fesen

Medlem
    27 juli, 2007 vid 10:42

@nic 399429 wrote:

Förmodligen har du inte 07-bommen som har rostfritt hål.

Rostfritt hål….är inte det standard på precis alla kiter??? T.o.m. på alla hål? 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skyddsslang på ozone bom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.