Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SL7 vs SO7 vs SR-6b
-
Oregistrerad
Gäst6 juni, 2007 vid 08:21oj vad tyst det blev nu då?
-
På våran hobbynivå spelar det ingen roll om du har Tectonics, Vector, Deboichet (alla 3 märken är ganska dyra), eller G-sport som är lite billigare.
Enligt mig ser Select ut som skit, förutom S05 och S07.
Sveriges snabbaste (GPS-speedsurfing) fena är ju en G-sport. -
Hankloose: Funkar inte att köpa sig snabb i alla lägen… 🙂 Tectonics ser utan tvekan väldigt bra ut, men 1400:- är fortfarande ganska mycket för en fena. Själv kör jag ganska mycket på Select och trivs ganska bra med dom. Men blir nog kanske nån G-sport så småningom. Dock så kommer sjögräset när som helst, och då funkar alla värstingmärken riktigt illa. Har hittat en tysk surfshop som säljer Lessacher-fenor som är tillverkade av Tekknosport. Finishen är aaaaningens bättre än dom hemgjorda, om man säger så (har en Chameleon 28, nämligen). Funkade ju bra på SM i TT i höstas…
-
Missförstå mig inte! Det handlar inte om att köpa sig snabb. Men ni som brinner för att segla fort och våga lita på prylarna, va inte dumsnåla! Om man sen inte anser sig ha råd med en fena som kostar 200 spänn mer än select är en helt annan sak! Tro mig det ÄR skillnad på mass producerat och custom CNC!!!
-
Jahopp…. Då skall en Tectonics F1 Falcon 30 vara på väg till mig nu. Hoppas den lever upp till hypen… 😉
-
Blev oxå inspirerad av Hankloose, två Tectonics Goldwing 30 cm på väg. En till Kremsl och en till mig!
-
Kan bara säja att det är en grym kontroll i dessa fenor, säker på att du blir nöjd.
Fick svar från Dennis idag .Hi Erik, Your fins will ship today express -
Jag väntar på SR-7, verkar ha liknande egenskaper som Falcon F1.
-
Boys!
Ni kommer INTE att bli besvikna! Kontrollen som erik säger är helt sjuk och jag vågar stå på över chop som jag aldrig gjort förr!
-
Måste medge att fenan funkade riktigt riktigt bra! Är nog inte omöjligt att det blir fler… Lyckades dessutom med bedriften att *inte* sätta fenan i någon sten (i motsats till trefyrafyra…)
-
Va va det jag sa Jester!!
Hade aldrig vurmat så för dessa fenor om jag inte tyckte dom va så bra!
Du körde ju dessutom ganska fort har jag hört på omvägar….
Henke
-
Jodå, blev faktiskt ett par pb:s (men vi snackar tiondels knop, iofs), men förhållandena var långt ifrån ideala. Om någon tänkt beställa fler fenor från Maui, så hojta först, så får vi se om plånboken tillåter ytterligare fenor.
-
Jag är intresserad av att prova en eller två och är gärna med på en beställning.
Logga in för att svara.