Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SLALOM
-
SLALOM
Publicerad av anonym-anvandare på 10 maj, 2005 vid 17:15Vilken e den HETASTE Slalombrädan på marknaden??? F2 THOMMEN EXOCET FANATIC ?????????????
speedjanne svarade 19 år, 6 månader sedan 15 Medlemmar · 51 Svar -
51 Svar
-
Starboard Sonic 100 är nog den bästa just nu. Snabb som en raket,gippar som på räls svävar lugnt och fint över allt brutal chop.Gå in på vilken internationell slalomtävling som helst så ligger den i topp.Surfare som kör den K Pritchard,Jesper Vesterström,Jesper Orth,Sam Ireland,Jan Sundin
Går fint att köra från 6.2-7.8 6.7-7.2 är bäst.
2 F2 nya SX 91 ser grym ut.
3 Fanatic Falcon 90 105 eller 120
4 Thommen T1 90
5 Vill man vinna ett slalomrace så har nog Hypersonic högst medelfart men vete fan om den är så kul .
Mvj Speedjanne
-
Knatte
Gäst10 maj, 2005 vid 18:20Om du läser senaste testen i engelska windsurf och slalombrädor runt 100-110 liter och bara går efter maximalt antal “total poäng”
så blir följande brädor bäst i test:
– F2 SX 106 (kan fås med inbyggd GPS
– Fanatic Falcon 105 (90 modellen är antagligen snabbare..)
– Naish Hybrid 110Både Starboard Hypersonic och Sonic fick höga betyg, men inte lika bra omdömme som ovanstående.
Tiga Hyper-X 115 fick också höga betyg. Inte lika snabb som de bästa, men lättare att använda. Men generellt sätt fick alla brädorna ett bra omdömme -
Var det inte det sket testet där dom testade med freestylesegel???? Det är ju som testa F1 bilar ihop med traktordäck. Eller har jag fel?
-
Knatte
Gäst10 maj, 2005 vid 18:51Tror inte de använde några freestyle segel..
Däremot testade de i samma nummer freerace segel i storleken 6.5 kvm.
Ifall man tittar på bilderna, ser det ut som det är dessa segel som används till brädorna
I och för sig, så verkade det handla om ocambrade freerace segel och det vet vi ju alla, att det duger ju inte till snabba slörar och höga farter
Sitter ju själv på en Hypersonic och drömmer våta drömmar om en sonic 90… -
Knatte släng upp lite bilder på ditt Stealth 5.0 så vi får nått att dräggla över
På Torsdag får jag mitt 5.8 NP RS5 Speedseeker TJohoo! Ungarna får äta fiskpinnar en månad till
-
Knatte
Gäst10 maj, 2005 vid 19:00visst!!
Ett litet smakprov av Naish segelkollection annå 2005
RS5 låter härligt och fiskpinnar är ju gott
-
Svar till:
Sitter ju själv på en Hypersonic och drömmer våta drömmar om en sonic 90…
[/ QUOTE ] låter som ett bra slalom kit Knatte, ps. har du bytt mössa?
Janne speed, jag visste att du hade något nytt på G.
-
Sweeet!
Det seglet blir man ju inte lite avundsjuk på!!
Skulle sitta utmärkt på min Naish Hybrid 110 som jag får i juni! -
Undrar hur min Mistral RTX -00 står sig mot de nyaste slalombrädorna. Min är iallafall lättare än många nya brädor, endast 4,8 kg, kanske lite till.
Ska bli kul att segla slalom igen, sist jag ägde en slalombrädan var nog 1995-96. Hoppas man inte blir avhängd allt för ofta, förhoppningsvis kan man segla om några åxå.
Är det någon som har ett sjyst racesegel på 7,0-7,2 inte äldre än -02? -
Det kan bli som för mig. Jag blir farträdd så jag nästan skiter knäck när min gamla RRD 286 sätter fart. Jag minns inte att jag nånsin var farträdd när jag seglade den för 8-9 år sen, jag bara skotade in, tog i för allt vad underbenen höll och seglade så överriggad jag kunde.
Fast det är ju en anledning till att segla den mer.
-
Kolla in annonsen hor danskarna. Borde kunna ge hög knop/krona-faktor, eller vad tror ni?
Pris : 2500
Annonce :
Mærke : RRD 268 slalom kit
Model :
Årgang : 0
Størrelse :
Pris : 2500
Fri tekst : Komplet kit med RRD Avantslalom 268, boardbag, finner, masteforlængere, mast, bom samt Nitro2 6,3 og Arrows 5,6 – kort sagt er du flyvende
Billede : Intet billede.Kontaktperson :
Navn : Ole Hansson
Email : hansson@form75.dk
Telefon : 26175999
Område : 8260
Indsat : 27. apr. 2005 kl. 11:39
Udløber : 11. maj 2005 kl. 11:39http://www.riders.dk/windsurf/brugtmarket.asp?actionId=lookAd&AID=1711
-
Inte för SPEED i alla fall, kanske toköverriggad för att plocka lite höjd utan fart
Logga in för att svara.