Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom i Swedish Windsurfing Tour

Taggad: 

• pher

Medlem
    3 april, 2002 vid 09:15

Tack, ja det är bra.. Man får inte ta saker på så stort allvar. Lite tyckande hit o dit tycker jag också bara e kul. Det är väl då man kommer framåt i sin tankeprocess.

Det är en sabla tur att man har konfen som man kan få dagarna på jobbet att gå lite fortare med , )

Mvh Pher

• getwet

Medlem
    3 april, 2002 vid 14:03

Precis så som SWE16 skrev, ta det inte så! Vissa saker uppfattar du på ett sätt och jag på ett sätt, oftast resonerar vi likadant när man kommer till inställning om vad respektive person vill förmedla. Vad du och jag har skrivit om, är egentligen bara två nyanserade sätt att se på en sak, och vi kan förmodligen hålla med om bägge två att vi har rätt (tycker själv att det är dyrt ibland, men det är det även när jag handlar mat eller tankar bilen). Själv har jag svårt att riktigt förstå debatten vad som är dyrt eller inte, men det är från min horisont. För en tredje person så är horisonten förmodligen ytterligare längre bort än både din och min.
    Det sas också att när Formulan startade så var det pga att det skulle bli billigare med materialbegränsningar, och så har det också blivit delvis. Dock inte om man absolut vill köra på absoluta elitnivån, men man får bara ha en bräda och tre segel vilket begränsar kostnaden även där jämfört med hur det var förr när en team seglare kunde komma med en hel lastbil med prylar……
    Så Pher, mitt inlägg var inte menat mot dig, däremot till den allmänna debatten att det är så dyrt….vinden är gratis……men svårfångad.
    Så låt oss fortsätta debattera så länge det inte blåser, så gör vi det vi är allra bäst på när det väl blåser, men det ser tunnt ut just nu ett par dagar framöver…

• pher

Medlem
    3 april, 2002 vid 16:39

Halo : ).. du har så rätt.. Man kan hitta vinklar från alla olika håll o hitta nått vettigt i dem. Du låter som en bra far.
    Jag tar lite olika parti hit o dit ibland, beror oftast lite från vilken vy man ser på saker precis som du påpekar.
    Håller helt klart med dig att vindsurfingen inte är såå dyrt, alla upplevelse “sporter” kostar mycket. Och det finns dem som är regält mycket dyrare. Men hindrar mig inte från att försöka behålla det ganska billigt. Tror nog vi förstår varandra.

Tycker väl inte heller det är dyrt att köpa sig en bra Formula utrustning för detta år.. Har inte så dåligt ställt. Men även om man sitter i kassan på Ica så borde man kunna ha råd. Men om tanken är att man ska behöva byta varje år för att inte kunna skylla på prylarna som jag så gärna gör ; ), så vette fan. Råd har man kanske, men om jag tycker det är värt det.. nope.
    Engångs kostnader kan vara stora, det har jag liksom inget problem med.. Men återkommande svidande i plånboken gör lite ont i mig.. Har annat man också vill lägga pengar på..
    Är inte heller så kul om man måste jobba så mycket (för att ha råd med dem) att man knappt hinnner använda prylarna.. Bättre om man kan vara mer ledig istället.

Nu går tankarna dessutom till att skaffa mig en riktig utbildning och då blir det juh grymt kärvt med dineros.. Kanske därför jag försöker hålla nere kostnaderna.. : ) Själv e bäste dräng.

Jag har ingen som helst ambition att bli riktigt bra på vindsurfa heller. Har det bara som en skön hobby som jag gillar skarpt.. Har fortfarande väldigt svårt för alla namn på hopp o sånt… Och det gör mig inte så mycket heller. Glad om jag får plana lite o vara ute när vädret är behagligt.
    Har tidigare gått in lite för mycket för saker jag fastnat för och det har inte varit riktigt bra. Blivit för enkelriktad (samt kostat mycket dollars). Så man får ta saker lite pö om pö nu. Gillar hela livstilen med närheten till natur o så. Seglare är generellt också ett väldigt trevligt folk eller hur? : )

Jajaa.. blev en ganska personlig syn på det hela…

Ha det så bra nu, så fortsätter vi debattera här tills man kan hålla på o vara nära vattnet istället.
    Då kan vi fortsätta snacka lite skit där istället ; )

Mvh Pher

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2002 vid 07:57

Jag vill bara säga att diskutionen om kostnad är interessant óch gäller all segelsport. Det är mycket dyrt och bara barn med rika föräldrar har råd att satsa på denna sport. Men kostnaden är inte orsaken till att vi har få juniårer inom formulan. Orsaken är att Windsurfingen har ett oseriöst ryckte bland segelklubbarna och vi finns inte med som tävlingsklass bland segelklubbarna. Därför är det kört. Ty där finns de seglingsintresserade föräldrarna. Nu tvingas alla stackars barn segla optimist………

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom i Swedish Windsurfing Tour

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.