Senaste nytt › Forums › Slalom Öland kristihimmel…getwet boman jeppe…
-
Slalom Öland kristihimmel…getwet boman jeppe…
Publicerad av speedjanne på 16 februari, 2004 vid 16:48Det är dags att dra ihop en agenda inför Öland.
Mitt förslag!
Tors: får inte åka ner för frugan!
Fre: Hälsa på varandra(vi har ju bara pratat på steffo ) insegling av grejorna. lättare speeddueller. slipning av fenorna för sötvattenförhållande.
På kvällen: Dunk med grappo!Lör: Slalomtävling med långa och korta banor hela dagen!
På kvällen: Dunk med LorangaSön: Långsträckare…Vid sydvind? vi blir nerkörda till Grönhögen därifrån en 26min downwind fullcamberspeedslör över till Kalmar där gippar vi på linje med sträckta vrister och gasar tvärs över tillbaka till Haga park
Vad sägs??
nordgren svarade 20 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 63 Svar -
63 Svar
-
Låter som en ypperlig agenda!
Den tar jag rakt av, enda tillägget från vår sida (tror Micke är med på banan), är att det finns en Torsdag med på agendan. Planerar att åka ner på onsdagskvällen, fått tillåtelse av frugan .
Hur är det med dig Boman? Finns det en Torsdag med på agendan? Kanske en samåkning kan vara på plats? 10 segel och 6 brädor läre väl få plats på taket?
I övrigt så tycker jag att upplägget verkar bra, utbyta lite artighetsfraser på fredagen. Insegling för dig, lite sporadiska speedueller för att mjuka upp knäna. Sen släcker vi törsten med grappo, finfint.
Lördag och söndag! Kanon!!!
-
Följande förslag finns till Agenda:
Tisdagkväll: Säg hej då till frun, påpeka att detta är enbart en träningshelg för den stundande comebacken, slalom is back!
Onsdag: Packa grejerna och stick innan frun kommer hem. Jeppe hämtar upp vid 15.00. 15.30 på E4:an. 19.30 öppnas ölen.
20.00 samkväm. Jeppe Getwet och Boman lär känna varandra.Torsdag 09.00: Teori lektion, hur många camber kan man få in i ett freestylesegel? Diskussions ämne och praktiska övningar.
11.30 Invägning (av gubbsen)och tampkontroll.
13.00 Brisen kommer. Ut och känn på bitarna.
21.00 Speedjanne anländer, jubel utbryter.
24.00 Sammanställning av dagens tester, prövar även Jannes Grappo och dunk.
Fredag:
09.00 Revälj, putsa monofilm och justera fotstroppar. Gå igenom jointarna (inte dom man röker)och allmän säkerhetskontroll.
13.00 Brisen kommer, känn på bitarna. Speedjanne får bekänna färg för första gången. ÖWC filmar.
14.30 Kulmen på brisen. Samtliga GPS:er kordineras och kopplas in. Nu är det full fräs och sträckta vrister, samt kramp i underarmar som gäller.
18.00 Samling på stranden. Samtliga GPS:er kopplas in på datorn för analys.
20.00 Genomgång av analysen från datorn samt visning av dagens film, rätt och fel??? Kritik till varandra.
22.00 Teori. Näringslära, bör multivitamindrycker blandas ut med något eller inte? Föredragshållare Carbone. Avslutas med praktiska övningar.
24.00 KSSS försöker komma in på tavernan.
00.30 KSSS ger upp för att komma in på tavernan.Lördag: Sovmorgon
11.00 Bakåtblick vad som hände efter gårdagens teorilektion.
13.00 Brisen kommer, påatt igen!
14.30 Brisen kulminerar nästan, alla GPS:er på kopplade samt filminspelning.
15.00 Rekordet bör sättas nu……….
17.00 Analys av GPS:er
18.00 Teorilektion: Salthaltens påverkan för farten, kan vi påverka själva? Rakade huvuden eller ej? Robert Bräck håller i tråden….
21.00 Näringslära igen och påfyllning av vätskedepåer.
22.00 Tävling: Vem lyckas slå i flest spikar i en freestylebräda på två minuter.
23.30 Fria aktiviteter.Söndag:
10.00 Säkerhetskontroll samt promillekontroll. Ingen med över 2.0 promille får segla.
12.00 Brisen kommer (den kommer lite tidigare på söndagar) nu kör vi in årets nya grejer lite försiktigt. Tänk på att inte stressa grejerna de första sjömilen.
13.00-13.30 Brisen kulminerar, kör skiten ur allt.17.00 Sammanställning av dagens och helgens resultat.
18.00 Dags att skriva autografer till freestyleseglarna och RAN som är där samtidigt.
19.00 sista teori lektionen. Hur ska man lura frun nästa gång för att få vara med från första dagen. Tips ges från de mer erfarna.
20.00 Avslutning och avsked. Boka nästa möte. -
Kan bara tala om att nya 16,9a brädan kommer nästa vecka.
Kan användas som projekturduk på vintern.
Då kommer Robert och Carbone att visa er.
S-Holmare vad speed är.
Trädseglarna (freestyle seglarna) kommer att stanna upp av beundran över farten.
Och se att man kan utnyttja hela havet iställer för att trängas runt trädet i 5 cms vattendjup.
PT-Cruiser din vän ute i det blå.
PS ISfritt och varmt är det -
he he ni har fått med det mesta, fick ett gött skratt här framför burken
Jag har lite att lära av Getwet här, min gumma är inte riktigt bearbetad ännu, hon brukar ju alltid åka med, men nu när slalom is back så är det ju en helt annan grej…
Vi är ett gäng som åker från Norrtälje redan onsdag kväll eller tidig torsdag morgon.Janne om du får tajt med tid så hjälper jag dig gärna att segla in dina nya prylar, speciellt 6,2:an…
Denna helg ska bli såååå kanooon skoj!
-
Det vore kul att höra allas utrustningslista till den beryktade helgen. Det sägs att det dyker upp en del nya grejer…
Själv kånkar jag med Hyper 111 med nitro4 7,0 & nitro3 9,0 samt en falcon100 med nitro5 11,0. Kanske lånar en 85 liter slalom av en polare men jag har inget segel som passar riktigt…
Och visst, freestylen smyger sig nog med också (skäms lite)/peter (resesällskap med Boman)
-
Nja….det ska bli lite lucköppningsstämmning på haga…..Kan avslöja att det kommer minst en ny bräda från Jeppe och getwet, två nya segel fullsketna med cambers. Sen kanske det dyker upp ett o annat ytterligare. Det kommer förresten en bräda med flames och utblås i aktern från Kalmar också.
-
Härifrån blir det RRD avantslalom 268 och Mistral MTX125.
På riggsidan 5.9RX2 6.6RX2 (nästa storlek 8.0-8.4, letar men har ännu inget hittat) men räkna med fullcamber!) RS2 9.0.
Sylvassa fenor från 27cm till 42cm……här ska det åkas.
Kanske att formulan får hänga med men troligen inte, rapporten avgör. -
I Göteborg har det fattats beslut om att det skall hyras in en släpkärra för att rymma våra speedvapen. Officiellt kommer jag ta med RRD278 + Hypersonic 105 och NPZ1 5,9 Gaastra Nitro 6,6 och Gun TSD 8,1 (om Tyskarna lyckas leverera i år). Förhandlingar och diskussioner pågår med Tysk fenslipare för att få fram det optimala segervapnet. Sen vet man aldrig om det eventuellt smugglas med något som man kan knäcka speedjanne med….
/Mats i resesällskap med speedjanne & Lago -
Då är vi alltså minst 3 hypersonic från GBG och 3 från Sthlm/norrtälje. Jag tar med hypersonic 105 sonic 100 Thommen spettet small 8.1 Gun m8 Nitro5 7.0 hmhm 6.2 och Rs-1 5.8
-
Låter väldigt kul men är det inte lite tidigt att planera resan nu, eller när är eran Kristihimmelfärd?
-
Ehhhh……har du sett Dunkerbeck lämna någonting åt slumpen….nä visste väl det. Här är allt förberett i minsta detalj. Ska det sättas rekord i allting så krävs det en bra organisation
Det är inget freestyle möte det här…… -
Lite axplock från Hört på Haga som snart landar i din brevlåda
…att till Kristi Flygar Helgen är hela eliten i slalom på väg till Haga, en överraskning väntar dom
…att vi skall visa dom vad ordet elit och dunkan ( ej att förväxla med HB) betyder.
…att dom kommer bara att få se arslet på Robert Stavnås vilket för övrigt bara är förunnat hans flickvän…att en annan benämning på freestyleseglare på Haga är trädkramare.Dom seglar ju bara runt trädet där brudarna ligger.
PT-Cruiser -
Svar till:
Då är vi alltså minst 3 hypersonic från GBG och 3 från Sthlm/norrtälje. Jag tar med hypersonic 105 sonic 100 Thommen spettet small 8.1 Gun m8 Nitro5 7.0 hmhm 6.2 och Rs-1 5.8
[/ QUOTE ]
Sonic 100 och Nitro 5 7,0 vilka kit, har du fått tips från Kevin?
Jag kommer med Hypern 111 och RRD 276. med tre st riggar 8,7 7,4 6,2
eventuellt åker Mistral SLE 280 med oxå…. -
Jag tar min Hypersonic 111 T-Force 1 6,4 8,0 sen snor jag speed-jannes grejor om det behövs ……
Lago -
hmm det blir vi två om, jag tänkte mixtra lite med jannes sportdryck…
Logga in för att svara.