Senaste nytt › Forums › Slalom Öland kristihimmel…getwet boman jeppe…
-
Slalom Öland kristihimmel…getwet boman jeppe…
nordgren svarade 20 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 63 Svar
-
Svar till:
Svar till:
Då är vi alltså minst 3 hypersonic från GBG och 3 från Sthlm/norrtälje. Jag tar med hypersonic 105 sonic 100 Thommen spettet small 8.1 Gun m8 Nitro5 7.0 hmhm 6.2 och Rs-1 5.8
[/ QUOTE ]
Sonic 100 och Nitro 5 7,0 vilka kit, har du fått tips från Kevin?
Jag kommer med Hypern 111 och RRD 276. med tre st riggar 8,7 7,4 6,2
eventuellt åker Mistral SLE 280 med oxå….[/ QUOTE ]
Om jag inte mins fel så är det det janne gjort.
Börjar faktiskt fundera på om mam skulle åka till Öland på kristiflygare och hoppas på +15m/s, så man får tryck i femnoll UP-camber på Windtechen -(riktiga oldstyle slalom prylar).
Vi får se vad som händer.. -
För min del blir det HS133, RRD 276, Gun M8 9.9, TSD 8.1 (om det går), sen troligen en RS1 6.6a.
-
Hej Micke.
Vi har ju allt på plats.
Sofie får sköta datorn.
Bojarna blåser vi upp.
Sen kör vi tills händerna blöder. (på er)
PT-Cruiser
(nästa vecka kommer mitt hemliga vapen) -
Kenneth!
är det isfritt hemma? och här sitter man på ett sunkit bibliotek i mora med skärmupplösning på 640×800 på nån gammal skanky fujitsuburk.
Jag får rejsa tillbaka till berget och övertala förldrarna att dom måste hem och se över kåken eller nått. -
Känns som om det här kommer bli större än wave classic, gubbarna som seglar är iaf större……
-
självklart är vi större ligger just nu ihårdträning kebab familje pizza en gång om dagen kommer lätt att väga in 110 pannor tills det är dags …… speed-janne är på god väg har tränat längre än mig
Lago -
Hörrni gubbs! Tänkte lägga upp lite statistik och göra en del seriösa studier , I vilka vindar går ni bäst och med vilket material? Uppmätt högsta hastighet?
Går klart bäst i 14-17ms med RRD268 och 27 spitfire fena.
Rigg till det är fullcarbone och 6.6RX2 med stenhårt nedhal.
Uppmätt högsta hastighet är 31.6 knop med MTX125 och RX1 8.4, tidsfråga bara innan det är passerat….på Haga smäller det! -
Bra drag(10-13m/s) i segel Diablo6,7m² mastCK95 och MTX105 fena MFC 34cm så fick jag upp GPSen i 32,8knp förra sommaren.
-
Bra fart med ett 8,4, förmodar att du hade 42 fenan, det ska bli kul att klocka Mtx mot HS111, vi får byta brädor och se om vi kan mäta någon större skillnad på fart… MTX kan vara svår att slå.
Jag köpte GPS sent så det har inte blivit så mycket documenterat, men på öland då jäälar.
-
Vad tusan skall ni med GPS till.
Är ni oroliga att ni inte hittar hem efter
kvällens festligheter.
Haga/Kenneth -
Knatte
Gäst19 februari, 2004 vid 05:58Nu när ni är så inne på att åka fort
Borde ni inte ha en snabb taktik genomgång, på hur man får ut maxfarten på brädan?
Typ: stänga till med seglet mot brädan, tryck eller inte tryck mot fenan. Hålla brädan plan eller bara åka på fenan osv.
Dvs. 10 viktiga punkter till att få ut max fart av brädan -
31,6, då börjar det smattra på…
Vore kul om alla la upp sina toppnoteringar i fart, bra som dåliga, gamla som nya. Även om ni vet att ni kan bättre…
Själv lånade jag en polares SLE (CLS) 125liter? med ett simmer zeroseven 7,4, fick upp den i 29,nånting, men det är nog 3 år sen. Jag har inte ägt nåt fartmonster annars förrän nu. Men jag har noterat lite med formulan: SB 155 med nitro 9,8 dryga 28 knop med 60 fena. Min nuvarande falcon 100 med 9,0 är svår att få över 27.
Imorgon ska jag prova Hypern för första gången, hoppas på en ny toppnotering då 😉
/peter -
Knatte
Gäst20 februari, 2004 vid 12:0529.9 knop för två år sedan på en Tiga 268 proto och ett gammalt NP V8.
Men hoppas på bättre fart/vind och framför allt tid i år , för att öka på farten lite till -
Hur tror ni “retro början på 90 talet prylar” hänger med dom nyare prylarna …nu pratar jag Fanatic JAG och F2 Sputnik
-
Knatte
Gäst20 februari, 2004 vid 13:12Säkert lika snabba som nyare prylar, men har inte alls samma vindregister/planingsegenskaper. Dvs snabba inom ett smalt vindregister.
Både Jag/Sputnik är ju kända som snabba spjut!
Logga in för att svara.