Senaste nytt › Forums › Slalom Öland kristihimmel…getwet boman jeppe…
-
Slalom Öland kristihimmel…getwet boman jeppe…
nordgren svarade 20 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 63 Svar
-
Joru, så här går det till att åka fort…..och knepen för att kunna göra det!
1. Köp det dyraste surfshopen har, dvs massor med camber, och allt i 100% kol.
2. Brädan ska vara snygg och se brutal ut. Gärna flames, går bra med snygga fartränder också. Skippa tramset med blommor o blad och en massa grafitti, det är bara långsamma brädor som har sådant.
3. Seglaren ska vara stor, medelålders och vara helt oduglig på freestyle.
4. Seglaren ska vara vältränad på kastfall………
5. Våga gasa, aldrig släppa. Ett motto här är: Han ska inte om….hellre dör jag!!!
6. Sylvassa raka fenor i överflöd.
7. Snacka mer än du kan, grundtips!
8. Blir du omkörd, skyll på materialfel!
9. Blir du omkörd två ggr, skyll på att din flextid är slut nu och måste dra!
10. Viktigast av allt…..ha kul, då går det fort, iaf tiden!
PS Ska försöka svara dig seriöst snart….
-
Knatte
Gäst20 februari, 2004 vid 14:51He,he!
Inga nyheter där inte
I så fall är jag nog redan fulllärd
Knepet nr 2 kan jag ha missat innan : Dvs. att undvika blommor, blad och bin målat på brädan.. -
Getwet jag VILL göra långsträckaren är den genomförbar?
LÅNGSTRÄCKARE PÅ ÖPPET HAV ÄR KUL,VILL,VILL,VILL…..
MVH SPEEDJANNE
-
Skall ni inte trycka upp t-shirts inför erat speedevent?
TypSpeed or Die
eller Slalom is for men Freestyle is for wimps
eller Real men don´t freestyle.
-
Få se nu…
nr 3, 4, 7, 8 och 9 stämmer ju in på mig…och jag ska ner den helgen.
Kanske man ska damma av den av mig aldrig använda Bic Vivace 282 Carbon och ut och rejsa lite med gubbarna..men då måste jag köpa ett eller ett par rejstrasor också, hur ska jag fixa det??
Kanske kan vara med på kvällstid annars och sitta och ljuga.
Siktar stenhårt på att vinna priset för bästa rejsmusch i alla fall.
Höres! -
Hmmmm…..det är långt, långt som fan från Grönhögen till Haga. Om jag inte minns helt fel så är det uppemot 4 mil ned till Grönhögen bilvägen, och sedan slörben på det…och kör man inte formula så så dör juh grejerna om man går för djupt.
Däremot tycker jag att vi kan satsa på Mörbylånga-Haga eller ytterligare en bit söder om Mörbylånga. Styret som är locals kan säkert styra in oss på ett bra ställe där vi kan kliva i.
Ytterligare ett problem är att om man vill dra över hela Kalmar sund och det är sjöbris så brukar den ge sig 2-3km ut. Om det är lågtrycks vind däremot tycker jag att vi absolut ska sträcka vrister över till Kalmarslott.
Men som sagt var, sjöbris slalom från Mörbylånga (som upplysning finns det ett systembolag där…bara som info)till Haga vore en kanon grej. 10-15 Slalom dårar på rad i 25-30 knop, ja jisses vad jag också VILL VILL VILL. -
Finns prylar att låna här Mackan…….kan inte köra två riggar samtidigt ändå.
Det börjar bli ett riktigt gubbsjukt proffsgäng nu som kommer inta Haga på Kritihmf. -
Jag trodde faktiskt inte att man skulle få den farten med 8.4:an, men jag vet också exakt vilken repa det var…..det kändes! Allt stämde och det var fenåkning på gränsen till, ja du vet vad! Normalt brukar jag ligga på topp ca 28-29knop med MTX125 och 8.4 (det var min gamla RX1, numera kasserad).
Vet att RRD268 och 6.6 går bra mycket fortare men har aldrig haft möjligheten att mäta i riktigt bra förhållanden…….Har ni bra speedvatten i Ntälje? -
Eh fan också getwet jag har glömt Ölands geografi.Även glömt det där med solsken allvaret(stavas det så)? Kallt vatten och bris. Eller också är det ni STOCKHOLMARE SOM ÄR FÖR FEGA FÖR LÅNGSTRÄCKARE! Oj nu börjar fredags whiskyn prata (STATESMAN MED IS)
-
Svar till:
Få se nu…
nr 3, 4, 7, 8 och 9 stämmer ju in på mig…och jag ska ner den helgen.
Kanske man ska damma av den av mig aldrig använda Bic Vivace 282 Carbon och ut och rejsa lite med gubbarna..men då måste jag köpa ett eller ett par rejstrasor också, hur ska jag fixa det??
Kanske kan vara med på kvällstid annars och sitta och ljuga.
Siktar stenhårt på att vinna priset för bästa rejsmusch i alla fall.
Höres![/ QUOTE ]
Damma av den och kör mot mig!
Jag har också en BVC 282 , men jag kör hellre på min 68liters WT (om det blåser kuling),
BVC skall kanske gå i pension(tjejen får den?). Och sen blir det en modernare slalom + en HS -när det sker beror lite på ekonomi och köptillfälle, så klart. -
Jorå, stavningskontrollen tycks fungera bra där hemma hos dig
Å inte bangar vi för en långsträckare, klart att det blir en långmördarköraskitenurlårenvristräckare om tillfälle ges…..var så säker…häng me fåru en bra tidIdag är det höghöjdsträning för Jeppe o mig, kite med snowboard vid lunchtid. Hoppas att vi kommer upp en bit i luften……många kilo att förflytta!
Lite konditionsträning på efm, en löprunda på sisådär 45minuter.
Efter det tränar vi nog in på dunkgrappo racet. Har du några bra tips där, och vad är ditt rekord Janne?
Logga in för att svara.