Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Slalom på lördag!

• Slalom på lördag!

Publicerad av dude på 4 februari, 2005 vid 15:28

Tänkte upplysa er om att det blir slalomtävling på Torö insida mellan klockan två och tills solen går ner. Gurra och jag lägger ut bojjar och så blir det lemans-start från stranden. …
    laugh.gif

swe313 svarade 19 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • dude

Medlem
    4 februari, 2005 vid 15:29

gurra kör med en slalombräda på 92 liter utan fena, han förväntas komma sist

Nej skämt om sido. Vi saknar lite slalomfenor. Om det är någon som har några över så finns det intresse för dem…

• donpedro

Medlem
    4 februari, 2005 vid 16:04

Fan va nice med lite sällskap. Jag och micke kommer va där från 11 och köra järnet. Vi är dock inga slalom gossar men men vi kanske kan bli tongue.gif

Vi ses där!

• dude

Medlem
    4 februari, 2005 vid 16:37

Om det är någon som har en enkel gammal slalomfena på en 28-34 cm cå finns det intresse för en sådan. Ring 070-7302801 eller 08-6440057 i så fall.

/Niklas

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2005 vid 21:09

ehhhh va nu då, slalom med bojar och allt?

vad ska det vara för box på fenan?

• mickez

Medlem
    4 februari, 2005 vid 21:12

Jag o donpedro will be there smile.gif

• dude

Medlem
    4 februari, 2005 vid 23:06

Sorry jag kanske är lite sen att svara, och klantigt för övrigt av mig att glömma säga det, power-box!

• dude

Medlem
    5 februari, 2005 vid 08:28

Det blir lite tidigare då prognosen flyttat vinden lite grann. så tävlingen är 12 och framåt – vi ses där!

/Niklas

• speedjanne

Medlem
    5 februari, 2005 vid 16:10

Hur gick det killar? Blev det några fullcamberslörar tongue.gif

• dude

Medlem
    6 februari, 2005 vid 11:06

Tjena Speedjanne och alla andra speeedfreaks!

Det har visat sig. Gurra är inget slalomfreak. Han är alldeles för frälst i vågseglingen – som det är just nu i alla fall. Vi cruisade insidan, Gurra med 6.7 testande min polares AHD-slalombräda (52 cm bred, 92 liter och 267 lång) och jag testade en polares mjuka 7.4 Simmer Fly på min för första gången slalomstroppskonfigurerade JP Freestyle 93 från 03. Även jag testade polarns spett till slalombräda. Så smal som den är både på mitten och i ONO (one foot off) lyften den inte direkt i rådande förhållanden, men jag tyckte den var lättgippad och gjorde utan några problem en och annan duckgibe på den. Tyvärr, mitt fel, var vi sent ute och det blev aldrig att vi fixade några bojjar. Det hade ju givit det hela lite sting och möjlighet att köra några race.

—>För alla er som har intresset och något sånär slalomkitt i Stockholmsområdet efterlyser jag namn och kontaktinfo för att snabbt kunna sätta ihop race.<--- Så snart Gurra fick sväng på insidans vågor var intresset för slalom och fram-och-tillbaka-surfandet som bortblåst – och han likaså. Vågorna rullade in på Stenstranden. 5.7 och Fanatic FreestyleWave 95 riggades. I den droppande vinden var det på utsidan dock omöjligt att ta sig ut. Själv badade jag in på stenstranden med 6.7 och JP:n i vitvattnet. Man kan ju rapportera att vattnet är betydligt kallare än början av januari – is kantar insidans strand och en spolning räckte gott för mig att avsluta dagen. Jag tycker det var tappert över huvud taget av Gurra att försöka komma ut på utsidan! Som slutsats kan man säga att vattnet är alldeles för kallt för att hålla på med badande aktiviteter som hopp och vågridning – finmotorik i händer kan man glömma. Det är klart att man kan surfa med tjocka vantar, dräkt, dojjor och förfriskande ansiktsköljningar, men för oss vinddyrkare är det slalom eller inget denna tid vi lever i och kan kalla nuet. Och om det blir någon slalom kan jag lova spänning! Förutom placeringar förlorade, lovar jag dig en härlig upplevelse varje gång du doppar huvudet! (Gurra pratade om lumpen-flashbacks från isvaksdopp.) Fortsatt trevligt surfår på er! /Niklas

• mickez

Medlem
    6 februari, 2005 vid 11:38

Vissa av oss som inte blev så sena fick en toppen dag!

Från kl 11 till strax efter 15 hade vi riktigt bra segling 5.8-6.7! Nog bästa dan i år. Visst var det lite kallt men det var mkt mkt kallare i mitten på januari. Frös bara lite om fötterna i slutet. Ändå så tränade jag gipp och vattenstart hela dan och badade i princip i varje sväng.

Nä, man ska inte vara kräsen, varje dag såhär års är en bonus dag! Jag hade i alla fall en riktig toppendag med flera timmar på vattnet och inga problem med kylan!

Vi ses nästa gång det blåser smile.gif

• donpedro

Medlem
    6 februari, 2005 vid 12:44

Yes box, kylan var faktiskt ingen större fara för mig heller igår. Kan ju bero på mirakelvantarna coold mitts, å anra sidan körde jag kärringviken men duckgipps träning och några feta hopp resulterade i en hel del badande. Visst de va ju inte varmt men de va helt klart värt det! Förresen satte jag min första riktigt fina body drag igår, vilken värme bonus!

Ja, jag tycker de e lite skumt att det inte är fler som är ute och kör så här års i stockholm. Jag och micke har varit ute och kört riktigt mycke sen de nya året 7 ggr. Och för det mesta har man vi varit ganska ensammna. Ere för att ni e kräsna eller är ni bara rädda för kylan? Igår fick vi tillockmed sällskap av två vågsurfare i kärringviken. DON`T FEAR THE COOLD!

• donpedro

Medlem
    6 februari, 2005 vid 12:45

En bild

• donpedro

Medlem
    6 februari, 2005 vid 12:45

• markram

Medlem
    7 februari, 2005 vid 11:16

Kul om ni drar igång lite slalom !
    Här i Götet blir det GWC SLALOM CUP 2005 något som är tänkt att inrättas som tradition.
    Priser blir det och det fetaste lottas så klart ut!
    I år hoppas vi kunna styra upp bättre med båt och boj, men det viktigaste är väl ändå att vi kör när det blåser.
    Hur det blir med krav på startavgift/medlemskap är ej klart ännu, men jag tror gratistiden är förbi.

• maca

Medlem
    7 februari, 2005 vid 12:31

Måste säga att man är imponerad och smått avundsjuk av att ni trotsar kylan så här års. Jag försöker förgäves få tag i ett par Dakine Cold Water Mitts, men de tycks inte få in några nya förrän tidigast i slutet av feb. Nisse prydes öppna känns lite väl kalla… Vad kör ni med för dräkter?
    Måste ha en ny till i år och står i valet och kvalet…
    Förstärkningsplagg är det huva med väst eller?

Ja, jag vet att det ordats en del i frågan här på konfen tidigare…men ändå.
    /André

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Slalom på lördag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.