Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Slalom på lördag!
-
Jagkör med en sunkig gammal fluid 3/5 dräckt. Ett par trasiga 3 mm dojjor ochen NP huva med lång krage, och mina älskade Coold wather mitts. Kör vanligt superundrställ under dräckten men inget mer. Behövs inga speciella grejjer för att köra direkt.
-
Dakine Cold Water Mitts
NP Huva med lång hals/nacke
Skor typ 5mm?
5/3 Semi-dry våtdärkt
Underställ under!Inga problem alls
-
Här kör vi med brasa i braskamin och årgångs portvin vilket för tillfället tycks vara lämpligare. En rejält kraftig Rioja med ekfatston värmer gott osså…….
Förutom det så önskar jag att få se alla mina goa surfpolare snart på en varm och skön pub.
Hörrni allihopa, den 18 februari på icke ej ännu bestämd krog i Sthlm, passar det? Förväntar mig stort antågande från Gävle…….
-
Svar till:
Jag försöker förgäves få tag i ett par Dakine Cold Water Mitts, men de tycks inte få in några nya förrän tidigast i slutet av feb.
[/ QUOTE ]
Hur noga har du letat? Jag googlade bara efter “Da Kine cold water mitts” och fick genast upp en radda butiker som sålde såna. Sen bestämde jag mig bara för nån amerikansk butik som kändes trovärdig och beställde. Av nån anledning blev det Island Sports trots att sidan med handskarna på verkar omöjlig att komma fram till via webshopen och bara tycks komma åt via sökmotorer.
-
Hej André!
Jeppe (här semivaken) och jag har undersökt saken. Om du är ute efter en ny dräkt så har det ‘pratats’ om N’Neill Psycho II med limmade ‘sömmar’ på både insidan och utsidan. Det är alltså inga stygn och ingen tråd i skarvarna. Det tror även jag gör dräkten en del smidigare.
Nu kommer jag inte ihåg vad sajten heter, beckernågonting.com kanske det var. Den går att hitta från O’Neills hemsida över försäljare. Jeppe kollade bl a upp att denna dräkt i 6/4mm (den finns i lite olika tjocklekar) tillsammans med ett par O’Neill Superfreak booties vilka också lär vara ‘det man bör ha’ tillsammans med frakt från USA skulle kosta tre tusen femhundra kronor. Jag vet inte vad Jeppe slog till på men det får vi nog höra snart! Storlekstabeller finns på sajten. Det är mitt tips.
Lycka till!
/Niklas
-
Tjena Dude
Nog vill jag vara med på eran kontaktlista för slalomnissar, bra initiativ…Peter
(han som köpte Da Kine CWM av dig)
Logga in för att svara.