Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SLALOM
-
Ja nya f2 ser ju rätt go ut.
Annars är det väl ofta andra saker som avgör. Var det Tigex som körde Mistral SLE eller ngt i fredags, det gick väl minst lika bra med det… -
Knatte
Gäst11 maj, 2005 vid 11:10Som sagt var: Endast provriggning av seglet på föreningen fina gräsmatta
Hängsele linorna var/är inte ändrade sedan 12 jan och ett NR 4.0 kvm segel.Kändes inte som jag behövde justera dessa. Det var mest Speedjanne som ville ha några bilder på Stealthen och gotta sig åt
-
Knatte
Gäst11 maj, 2005 vid 11:11ps. har du bytt mössa?
Omväxling förnöjer
Hoppas byta ut mot ett actionkort från vattnet, inom en snar framtid.. -
Det där seglet ser ju tokigt grymt ut.
Men kan du köra NR 4.0 med tamparna där? Sitter oerhört mycket längre fram än mina när jag kör liknande storlekar (även om det var ett BRA tag sedan det åktes mindre än femnoll).
Fast det lär ju inte bli någe NR 4.0 när du nu har denna raket i arsenalen, ah!
Stealth På!
-
Knatte
Gäst11 maj, 2005 vid 12:02Jag vet inte
Jag kanske har flyttat hängselelinorna lite framåt i samband med jag har pulat i förrådet eller packat in bommen i bilen.
Men när jag tittar mer uppmärksamt på bilderna, så ser det lite skumt ut, men tamparna så långt framVisst hoppas jag lufta mitt NR 4.0 och 4.5 kvm och vågbrädan några gånger även i år…
Men känner jag mig rätt, så blir det väl slalom och speed för hela slanten -
Svar till:
Ja nya f2 ser ju rätt go ut.
Annars är det väl ofta andra saker som avgör. Var det Tigex som körde Mistral SLE eller ngt i fredags, det gick väl minst lika bra med det…[/ QUOTE ]
Japp, jag körde med min Mistral SLE, mycket smådingar och en knäckt nos, men det gick ju lika bra för det, kom ju ganska bra till i ett race till och med , Eller vad säger du speedjanne?
-
Grov öppen-dörr varning där, ser det ut som när signaturen Stang seglar har man öppen dörr.
-
Om du syftar på tigex bild så är det ingången till en laydowngipp…
-
Svar till:
Om du syftar på tigex bild så är det ingången till en laydowngipp…
[/ QUOTE ]
Det kan jag instämma i, ävan fast kanske inte den mest lyckade lay-downgippen, snarare en av dom finare kracher jag har gjort
-
Hetaste slalombrädorna kommer från Carbon Art!
On 23rd March 2005, world renowned windsurfer Phil McGain signed up with Carbon Art International. Phil brings his knowledge and experience to Carbon Art International and together they are committed to producing a range of high performance slalom boards designed and built with one thing in mind -“To Win Races.”
Phil needs no introduction, being a former PBA Racing World Champion and veteran of professional racing with a career that can be traced back 20 years. He is a master windsurfing technician, board designer, board shaper and board builder.
Phil commented from Maui- “I’ve been involved with Boards since day one of my racing career and taken it to the highest levels at World Cup regatta’s. Now I’ll be able to put this experience to good use and assist Carbon Art build the fastest boards.”
Carbon Art was set up by James Dinnis in 1995 in one of the world’s great wavesailing destinations – Taranaki, New Zealand. James’ vision was, and still is; “To produce World Cup performing boards that consistently outperform all our competitors.”
Carbon Art boards are professionally hand built in New Zealand using state-of-the-art construction techniques and highly qualified dedicated board builders.
The result is windsurfing boards with a superior strength to weight ratio that are closer to specifications than any other board brand. James Dinnis, founder and owner of Carbon Art International makes the comment; “No one else could be better qualified to ensure Carbon Art International produces world class slalom boards than Phil McGain”.
At present there is a 245 X 57 X 97l Phil McGain designed and tested production slalom model available. Also being worked on at present and available soon are the 245 X 55, 245 X 62 and 245 X 70 models.
All the PM Slalom boards will be built using Carbon Art’s thorough and accurate production system bringing you the ultimate slalom board.
-
Undrar bara vad priset blir på inköp,frakt från NZ,tull blir? Annars ser dom ut att vara heta.
JP:s nya verkar också riktigt heta…
-
Exocet Warp Speed 50, en produktionsbräda på 68 liter och endast 50 cm bred måste ju vara något av det hetaste om man vill sätta nytt speedrekord.
-
Japp, ingen tvekan om att Exocet Warp Speed 50 är en av de snabbast brädorna på marknaden.
Saxat från Exocets forum. (http://www.exocet-original.com/forum/forum.asp)
“Exocet team rider Pascal Toselli has just won the 2nd race of the “Défi Wind” , the most popular long distance race in the world, with 450 competitors. Using the new Warp Speed 50 in winds of 35+ knots, Pascal finished first, beating windsurfing legends like Bjorn Dunkerbeck and Antoine Albeau.”Mittförstaval om jag skulle köpa en snabb slalombräda skulle vara Exocet Warp Speed 50 eller TB58.
US
-
MAO D E EXOCET SOM GÄLLER! HUR MYCKET VIND BEHÖVS D???M en vilket e d Snabbaste SLALOMSEGEL?????
Logga in för att svara.