-
Slalombräda
Kan man segla en modell M slalombräda typ F2 sx 110 eller jp slalom 109 med mindre segel än 6,5 ? Eller blir den för stor och okontrollerbar med 5.5 och en 100 kg lätt Surfare ?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Slalombräda
Kan man segla en modell M slalombräda typ F2 sx 110 eller jp slalom 109 med mindre segel än 6,5 ? Eller blir den för stor och okontrollerbar med 5.5 och en 100 kg lätt Surfare ?
Allting går naturligtvis, men optimalt blir det ju inte. Problemet är oftast att när det blåser 5,5 (racesegel) för en 100 kg-kille/tjej så är vattnet ganska gropigt och då blir brädan för stor, men skulle du ha turen att hitta riktigt platt vatten i dom vindarna så kommer det att funka (men fortf inte optimalt då en mindre bräda skulle vara snabbare). Förresten, om du hittar ett vatten som är helt platt vid 5,5 så hör av dig…för då vill jag segla där:-)..
Jag skulle nog inte köra mindre än ca 6,5 på en sån bräda om jag inte var tvungen
NEJ!!!!!!
5,5 och 100 kg, då blåser det över 20 m/s, brädan flyger bara ur vattnet.
Köp en Medium size och en billig liten bräda.
Kan bara hålla med föregående talare. Har kört 6.8 med min WS 67 (105 liter), och det fungerar hyggligt, men mindre än så blir inte alls bra.
Normalt kör jag en 58cm bred bräda på 80 liter med 6.6/6.8..
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Slalombräda
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.