Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Slalomnyheter från Carbon Art…
-
glader;647251 wrote:Den första CA med klarlackat däck är faktiskt min. Beställde min SL 49a sådan. James sa att han blev så nöjd med resultatet att han nu kommer att erbjuda den som standardval.
Sverige har ju snart designat alla CA modeller och färger. Borde vi inte ha en CA shop i Sverige?
-
såg att nån i ett omklädnings rum uppe i norrtälje gillar din “nya” och behövde uttrycka sina känslor på väggen..
-
En tidsfråga tills Carbon Art laminerar i mega-carbon i Marströms “megaklav”…. skicka skummet till Västervik och minska vikt….öka prestanda….(och pris). Nya trenden om CA ska ha chansen..! Hmmmm hur var det nu…. först skulle alla ha …..Starboard……..sen AB+……..sen CA….och nu…..”Infinity”….. och nästa år (läs i höst).. vad kommer då….! följer utvecklingen med spänning.
-
glader;648815 wrote:Min nya slalom. Exocet Warp Speed med som lite formreferens.
Cool! Är en del som beställt custom på just riktigt små slalombrädor för att de upplevt att de har sån sjukt bra kontroll på CA slalombrädorna även om det blir lite chop. Utan kontroll inget mod och utan mod ingen fart… 🙂
-
Här kommer så slutligen även specar på de nya CA slalombrädorna:
Code:Bredd Vol Vikt Fena
52 84l 5.4 30
55 91l 5.7 32
58 93l 6.1 34
62 97l 6.3 38
66 109l 6.6 42
70 113l 6.9 44
75 119l 7.2 46
80 125l 7.7 48The whole range has been refined with the biggest change being new rocker lines and associated bottom shapes, still keeping with the subtle vee though. The new rocker allows a cleaner rider with more clearance under the mast track and with a refined noser rocker trim and gybing are improved.
Pro construction has been optimised to intended usage, and the option of a new clear deck finish on all models. This finish is not actually any lighter but looks cool, just another option allowing that personal touch
-
Tyvärr ingen speedbräda kvar till salu men en SL62 alternativt en SL66 🙂
-
Det var synd det jag var väldigt sugen på en 47 eller en 44.:smirk:
-
Ja det kommer gå en beställning till götet inom kort så passa på så kan ni säkert åka i samma paket. Eurokursen är ju kanon just nu, brädorna är ca 2000 billigare i år jämfört med 2009, vilka andra brädor är det? 🙂
-
SPEEDAN;652088 wrote:Har du sålt din Carbon Art 47?:laugh:
Den står numera fint uppställd i mitt garage. Får väl hoppas att den blir mer än en väggprydnad 😉
Efter Björns “dröm-repa” med en CA47:a förra veckan har väl andrahandsvärdet skjutit i höjden, så det är nog lika bra att beställa en ny 😀
-
Petter;652248 wrote:Ja det kommer gå en beställning till götet inom kort så passa på så kan ni säkert åka i samma paket. Eurokursen är ju kanon just nu, brädorna är ca 2000 billigare i år jämfört med 2009, vilka andra brädor är det? 🙂
Japp. Jag vill beställa en planka från CA. Hur många blir vi? 😉
-
Fina bilder och bra smak har du jag kör också med Falcon brädor
Om den nu bara står som prydnad får du maila mig:wink:
Logga in för att svara.