Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Slalom/Speed forum nu!
-
Ett nytt Stealth 5.0 ramlar ner i brevlådan dom närmaste dagarna+ en select lightning speed 26 och då JÄVLAR skall ölänningarnas rekord ryka
Prylhetsen är total
Speed/slalomkonf nu!!!
-
Svar till:
…Speed/slalomkonf nu!!! Konfmaster du kan väl svara iallafall
[/ QUOTE ]
Jag tror att KonfMaster befinner sig på ett ställe med dålig internetförbindelse så han kanske inte läser detta inlägg. Dra ett mail till stefan@surfzone.se så ser han det när han är tillbaka.
-
Knatte
Gäst28 juli, 2005 vid 20:06Nu är det officiellt vem som blir “RTK”. TBsurf kommer att axla manteln,,
Roger van Tongeren 7/28/2005 10:02:02 PM
After some deliberation I can proudly announce that we have a new Regional Time Keeper for Sweden: Tom BlomqvistSo from now on Tom can be contacted or he will contact you if there is something with a session or you need help with the GPS or software. The other RTK’s will naturally assist him whenever needed.
I hope Tom will have lots of fun and can help make GPS speedsailing more popular in Sweden!
-
Svar till:
Ett nytt Stealth 5.0 ramlar ner i brevlådan dom närmaste dagarna+ en select lightning speed 26 och då JÄVLAR skall ölänningarnas rekord ryka
Prylhetsen är total
Speed/slalomkonf nu!!!
[/ QUOTE ]
Jo för f-n! Nästa kuling kommer speedrekordet att ligga på västkusten…
-
Knatte
Gäst29 juli, 2005 vid 11:39Jag hade nog funderat på följande erbjudande som jag hittade idag
http://www.expansys.se/product.asp?code=FORTREX101&asource=GARMISå här svarade han på mina frågor angående GPS:en
Svar till:
Hejsan!
jag undrar lite om vilken version av Garmin foretrex 101 ni säljer enligt hemsidan?
Är det en EU-version eller någon version som är gjord för USA eller andra delar av världen?
Finns det km/h, knop mm. i programvaran eller är det bara miles eller andra okända storheter. Är denna GPS kompatibel med Garmin mapsource och alla europeiska versioner. Dvs är det samma GPS och utförande som jag skulle köpa den hos en annan svensk leverantör typ. Garmin själva eller koplett.se
Ni är ju några 100-lappar billigare, men det hjälper ju inte om inte GPS:en fungerar i sverige. Vad blir priset levererad och klart till slutadress (porto+ frakt?)
/ Mvh Christer[/ QUOTE ]
Svar: HejGPS’en är av fransk härkomst, dvs den har alla rätta måttsystem och talar utmärkt engelska, den har aldrig varit i kontakt med garmins svenska agent och är inte inköpt i landet.
Om priset då du beställer är samma som visat nedan så blir priset 987.96+90*1,25=ca 1347,45 SEK
Nu blir jag allt lite sugen på att ha en Foretrex 101 ändå…
-
bra sida knatte
vet du om den visar fart med STORA siffrer i displayen ?
/tbsurf
-
Surfade runt lite och hittade detta (Dansk site)
http://www.sportextreme.com/pz827x10303ySEK/
Var inte det rätt billigt? 1,696.57 SEK inkl. moms -
Knatte
Gäst29 juli, 2005 vid 13:23Jag vet faktiskt inte, men jag antar detta, då det finns bilder på en Foretrex med stor display, typ på Boards magasin och videon till Antoine A. Tarifa video…
I vilket fall som helst så vet jag det säkert om några dagar, då jag just lade en beställning på en Foretrex 101 och PC-adapter för ca 2 minuter sedan
Ca 1470 kr med kablage och frakt mm kostade det. Vart nästan för billigt för att inte spontan choppa… -
ok, schysst om du kollar det när den kommer
då måste jag oxå spontan shoppa en sånsom speedjanne sa “prylhetsen är total”
/tbsurf
-
Knatte
Gäst29 juli, 2005 vid 13:38Vindstilla, semester och långtråkigt är förödande för plånboken
Lätt att uppfinna nya behov, genom ett besök på endast en prylhemsida
Återkommer med besked om display och allmänna intryck mm. -
Fortrex 101 har samma mjukvara som 201:an som jag har. En av menyerna/displayerna är med stora siffror och man väljer själv, med ett par knapptryckningar, vad som skall visas där med stora siffror. Antoine tex hade den inställd på maxhastighet i filmen, själv brukar jag köra med aktuell hastighet så kan man se hastigheten medans man kör (max hastigheten lagras ändå och kan tas fram med ett par knapptryckningar). En liten fartökning medans man kör känner man ju självklart och man behöver inte titta på displayen hela tiden, men när man gör en större trimm ändring och sedan ger sig ut igen så är det rätt bra att ha displayen för att se om det blivit ngn fartändring.
Jag är helnöjd med min fortrex 201 (när jag väl fick en riktig data kabel). Det jag hört är att det kan uppstå problem vid krasher då vatten trycket vida kan överstiga det som den är tänkt att klara. Jag kör därför med min i en auquapac på armen och det har fungerat bra. Fortrex 101 har också en batterilucka som kan börja läcka om man får skräp vid packningen. Pinnarna som håller fast armbandet är tydligen också lite svaga och man kan riskera att tappa gpsen vid en krash och då sjunker den (den flyter dock om man har den i en aquapac, och då kan man även ha en rem runt halsen för säkerhets skull…).
-
Knatte
Gäst29 juli, 2005 vid 14:10Hur sätter du fast den på armen om du har den i en aquapack?
Är det med silvertejplösningen? eller använder du vristarmbandet ändå?
Ev. fortsätter jag att ha den på bommen, men i en mer avläsbar positionDet var därför jag köpte den billigare foretrexen 101, då jag antagligen ändå i fortsättningen kommer ha den i ett vattentätt fodral.
-
Om/när köpsuget kommer tillbaka så kan jag rekommendera den minsta aquapacen jag kunde hitta med armband (model 207; http://www.aqua-life.se)
-
mmmm, den använder jag till min geko201, men hur gör man med foretrex ?
/tbsurf
Logga in för att svara.