Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Släng in bilder på era brädor/segel osv!
-
Släng in bilder på era brädor/segel osv!
Knatte svarade 20 år, 9 månader sedan 37 Medlemmar · 115 Svar
-
Kan vara min gamla Bee 289 LTD. Såldes bara ett fåtal av denna styva och lätta kolbräda i Sverige..
-
Precis som Knatte sa, en Fanatic Bee 144 liter. Dock ingen aning om det är “Widestyle”… Vet ej hur bra den är men betydligt bättre än min förra som var 30 år gammal och vägde ett ton iaf
-
Knatte
Gäst5 februari, 2004 vid 20:25Fanatic kallade dessa brädor Widestyle när de kom, för att de var lite bredare (“Wide” )än de vanliga brädorna. Lite av föregångarna till dagens ännu bredare freerace brädor
-
Jaha det var som rackarns, kände inte alls igen grafiken på den, men formerna liknade ju en Bee 144.
-
Köpt den beggad va? Sålde min 289 till en äldre gentleman i stockholm. Har du fått med en select (bic techno) fena på typ 48 cm så är det nog min gamla. 144 och 289 är samma brädmodell, hette bee 289 LTD -99 och bee 144 året efter.
-
Det är inte nån skada på den eller nåt, så om det var likadant med den du sålde så är det nog den Den är 289cm tror jag också…
Köpte den av en äldre kille i Sthlm. Olaf hette han i förnamn. -
Kan nog stämma! Vad jag vet så såldes bara 2 limited (priset var ju hela 12000) i Sverige. Grym bräda för att vara en freeride pga den låga vikten och superstyva skrovet. En viss Gävlehökare försökte kränga på mig en Bic techno 283 istället men ångrade inte än sekund att jag valde fanaticen istället, dyr men grym!
-
Glömde säga att det var en fena av det märket som du nämnde med också, men jag ville inte betala mer än 4000kr och då fick jag inte med den utan bara 2st andra, den ena nåt med 40cm och den andra nåt med 30cm tror jag… Ingen aning om priset var bra men jag tycker den är fin och det du säger om den låter ju bra Återstår bara att få den att glida iväg på havet med mej ovanpå.
-
Här kommer min. Får se om man kan försöka tämja den i sommar.
-
Tja!
Jag kör en 266…. e’ gryyymt nöjd med min! Finns det nåt bra spot runtomkring skärhamn?/Jonas
Logga in för att svara.