Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Släpp taget om er 5.0
-
Släpp taget om er 5.0
Publicerad av jonas_p på 9 juni, 2008 vid 14:45För jag vill köpa ett begagnat.
Kan det vara så att när man väl skaffat sig ett 5.0 eller 4.7 så säljer man aldrig det? Det är nästan omöjligt att hitta begagnade segel i dessa storlekar, jag har letat mig gul och blå.
Har ni tips på någon annan dansk brugtmarknad än riders.dk?
/Vill också vara med i 5.0-klubben.
sinclair svarade 16 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Har ett onshore 5.0 -01, som jag haft ute länge till försäljning, för 800.-, tänkte dock använda det imorgon, (om det inte blåser 4,2).
-
Vad är det med danskar och skicka segel på posten? Jag har haft kontakt med tre danskar som har haft 5.0 till salu.
Men alla har dragit sig för att posta seglet, istället återkommer de efter ett tag och meddelar att de har hittat en local att sälja till.
Inom Sverige har jag både skickat och tagit emot segel via posten utan problem. Och vad jag har förstått så kostar det inte så mycket mer att skicka från Danmark till Sverige.
Kan det vara att danskarna inte litar på sin statliga post-tradition.
-
@Jonas_P 473533 wrote:
För jag vill köpa ett begagnat.
Kan det vara så att när man väl skaffat sig ett 5.0 eller 4.7 så säljer man aldrig det? Det är nästan omöjligt att hitta begagnade segel i dessa storlekar, jag har letat mig gul och blå.
Har ni tips på någon annan dansk brugtmarknad än riders.dk?
/Vill också vara med i 5.0-klubben.
Jag har en 4,7:a ute nu. Sök så skall du finna.
-
Sorry mate!
5.0:an (Search 5.0) funkade riktigt fint idag – not for sale!
Om det är din optimala storlek, varför inte satsa på ett nytt? -
Har man väl lyckats hitta en 5,0:a säljer man det aldrig tror jag.
Danskarna fejkar nog bara att de vill sälja en 5,0:a för att skojja till det lite med oss godtrogna svenskar, kan aldrig tänka mig att någon kommer på nått så idiotiskt att sälja sin 5,0:a oavsätt nationalitet.
Det fina med just 5,0 är att det kan användas i alla vindar och på alla brädor med optimala planings och manöveregenskaper. Drömmen vore att ha 5st 5,0or i segelbagen istället för en massa 4,5:or 6,5 or och annat som mest ligger och tar plats.
Bicless.
-
Instämmer. Jag körde 5.0 hela dagen igår, justerade inte ens ut/nedhal utan bytte bräda allteftersom vinden skiftade. Mitt nya quiver är alltså Gaastra Manic 5.0 och 3 vågbrädor 🙂
Att jag inte är vikens vassaste vågseglare måste kompenseras med prylar!Mest fantastiskt är kanske att Sinker lånade mitt segel och körde kontrollerad 5.0 trots att han sekunderna innan körde med fullt tryck i sin 3.7, det vete faan hur det går till…
-
SÅ vad säger proffsen. Idag ska det blåsa utomordentligt, hade tänkt åka ner Habo Ljung. Men är det lönt med ett minsta segel på 5,7 (dock en 109l bräda)? Det har hänt tidigare att jag fått kastfall för att jag inte orkar hålla mot.
-
Vem har råd med nytt? Inte just nu iallefall, håller på att invenstera mina surt förfärvade pengar i ett hus. Så tyvärr är min smärtgräns runt 1000-1200 riksdaler.
-
Det är bara att baka in surfekonomin och husekonomin i ett då är det en försvinnande liten del med surfprylar så det knappast märks 🙂
-
@Jonas_P 476872 wrote:
SÅ vad säger proffsen. Idag ska det blåsa utomordentligt, hade tänkt åka ner Habo Ljung. Men är det lönt med ett minsta segel på 5,7 (dock en 109l bräda)? Det har hänt tidigare att jag fått kastfall för att jag inte orkar hålla mot.
5.7 blir nog i största laget. Drogden visar 15m/s just nu.
Kolla mad Kent på Ontop. Han har kanske något liggandes. Han har tidigare haft Sailworks 4.8 Revolution -05
vågsegel till salu.Eller kanske detta: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/18564/cat/13
-
Jag ringde precis på länken innan jag såg inlägget, men tack ändå joth.
Ang att baka in husekonomi med surfekonomi så är det något som jag kan tänka mig att min bankrådgivare skulle skratta åt.
Hus = Invenstering
Windsurfingprylar = En evigt sinande källa. (Men berätta gärna om någon har gått med plus?)
Ingen som ev har en 400 mast liggandes mellan habo och höllviken? 😉
Logga in för att svara.